Gasztro Túra - Saját készítésű ételek, illetve különböző élmények, tapasztalatok a hazai és külföldi ízek világából!

Csabi Konyhája

Burger Mustra #5

2014. február 13. - Csabi Konyhája

Ahogy ígértem: újabb hónap, újabb Burger Mustra. Új helyet is teszteltem, régi kedvenchez is visszatértem, online is rendeltem, a végén pedig még ingyeneztem is! Elég változatos lett a mezőny, kellemes olvasgatást és jóízű böngészést kívánok az 5. epizódhoz!

Crispy Cheddar @ Pig 37, Budapest


A Pig 37-et rendkívül kedvező elhelyezkedésének köszönhetően gyorsan előrevettem a listámon. Előzetesen nem igazán tudtam felkészülni a kínálatból, mivel nem találtam részletes étlapot sehol sem. A belépést követően meg is lepett az egész pofás választék, és végül a crispy cheddar (Lye Cross cheddar, prémium bacon, uborka, sült hagyma, saláta, paradicsom, káposztasaláta, bbq szósz, majonéz) tűnt a legszimpatikusabbnak, amihez egy kis adag sültkrumplit is kértem csípős ketchuppal. A burger 900 Ft-ba, a krumpli pedig 350 Ft-ba került. Az emeleten foglaltunk helyet, ahol pofás kis piros kockás abrosszal felvértezett asztalok fogadtak. Asztalhoz hozásra nem számítottam csak felkiáltásra, így már ez kapásból jó pont volt. Szigorúan kézzel estem neki a burgerhez, ami méretét tekintve ehhez pont optimálisnak bizonyult. Először kicsit féltem, hogy kevés lesz az a 10 dekás húspogácsa, de evés közben egy percig se jutott ez eszembe. Az ízvilág egészen fantasztikus volt, a sült hagyma pedig nagyon nagy telitalálatnak bizonyult. A buci is, a hús is és az összhatás is nagyon jó volt, az árról nem is beszélve. A krumpli ugyan mirelit volt, de a teljesen elfogadható fajtából. Tehát ez is felkerült a „még visszatérek” listára, egyrészt a burgerek, másrészt pedig a rendkívül guszta kolbász miatt! 



MixBurger @ Burger House, Budapest (Lurdy Ház)

Az óbudai Burger House-ról már kétszer (#1, #2) is ódákat zengtem korábban, így itt volt az ideje, hogy leteszteljem egyik fiatalabb egységüket is a Lurdy Házban. Már ránézésre is roppant megnyerő az egész, arról nem is beszélve, hogy mekkora komoly már, hogy a komplexumba betérést követően rögtön megakad a fényújságon és a logón az ember szeme. Egy gyors szemlét követően be is kértem egy MixBurgert (1690 Ft), amire eddig nem is emlékeztem korábbról, de nagyon megtetszett az összeállítást olvasva. A szokásos 18 dekás húspogácsán kívül 80 gramm csülök, bacon, máj mix és a házi hambiszósz került a buciba. Előzetesen megkérdezték, hogy mennyire szeretnénk a húst átsütve, ami egy jó pont, az már más kérdés, hogy hiába kértünk mediumot, ez szerintem ugyanannyira teljesen át volt sütve, mint eddig is, de ez még mindig nem egy akkora probléma hogy levonjon bármit is az élvezeti értékből. Mert hát az ízorgiára továbbra sem lehet panasz. A hús még mindig kiváló, a borsért pedig még mindig jár a nagy pacsi! Ezután a csülök viszi egyértelműen a prímet, de a máj is nagyon rendben volt. Az összhatás pedig még mindig nagyon pozitív! 


Small Town Burger @ Attaboy!, Budapest

Sok jót olvastam már az Attaboy-ról előzetesen, illetve folyamatosan láttam hogy az ismerőseim is lelkes követőivé váltak ennek az online étkezdének, így aztán minden előítéletemet félretéve úgy gondoltam, hogy megpróbálkozok vele én is! Egész pofás a burger választékuk, rövid szemrevételezést követően pedig a Small Town Burger mellett döntöttem (13 dkg marhahús, pannónia sajt, tükörtojás, dupla bacon, paradicsomszeletkék, fűszeres tejföl, vajjal pirított házi buciban) ami így  1188 Ft lett volna, de még kértem sültkrumplit is mellé, ami menüben olcsóbb, így a végösszeg 1426-ra módosult. A rendelés elküldése után pedig egy óriás számláló segíti nyomon követni az eltelt időt a honlapon. Nem sokkal fél órával (!) később meg is jött a futár a csomaggal, amit nagy izgalommal bontottam ki, miközben patakokban megindult a nyálelválasztás a számban. Az illatok nagyon nyerőnek bizonyultak kezdésként. Ja, azt el is felejtettem, hogy minden első rendelő egy kis dobozos kólát kap ajándékba! Köszi! :) Először a krumplit nyitottam ki, szépen átsült házi (?szerintem?) sültkrumpli tárult elém, maximálisan teletömve a dobozban. Gyorsan meg is kóstolam, majd elégedetten nyúltam a burger felé. Szerencsére ez sem okozott csalódást, se szétnyomódva, se szétesve nem volt, ráadásul nem spóroltak ki belőle semmit se, jó rendesen meg lett pakolva. Nagyon jól össze lett rakva ez a burger, nem esett atomjaira, végig egyben maradt a fogyasztás közben is. A hús optimális állagúra sütve, enyhén rózsaszínes középpel, tehát az összhatás abszolút pozitív volt. Pici negatívum, hogy a kelleténél valamivel sósabb volt az egész, illetve a krumpli állaga is túlzottan puha volt (minden bizonnyal az utazást sínylette meg ilyen formában, hiába a kis szellőzőlyuk a dobozon), de amúgy nem volt vele komoly gond. Teljesen jóllaktam és ezt a két kis negatívumot leszámítva elégedetten dőltem hátra az utolsó falatok elfogyasztása után. Mindez pedig korrekt áron, gyors kiszállítással. Egész biztosan fogok még innen rendelni máskor is, ha úgy adódik.







Sajtburger @ Roni Hami, Budapest

A végére maradt ismét egy kakukktojás, de a helyzet az, hogy egyszerűen nem tudtam nemet mondani a Bónusz Brigád ajánlatára, miszerint 2 házi sajtburger + 1-1 ital féláron, mindössze 890 Ft-ért került fel a listájukra. Ráadásul még ezt sem kellett kifizetnem, mivel volt annyi az egyenlegemen, ami fedezze ezt az összeget. Tehát nagy vesztenivalóm nem volt. Persze már a mellékelt kép is elég beszédesnek tűnt, de bíztam benne, hogy egy jó kis strandos burger azért csak lesz a jobbik fajtából. Ez végülis be is jött. A buci egyébként teljesen rendben volt (jó nagy, friss, finom), zöldséggel és csalamádéval megpakolva, ami annyira nem is volt rossz, mint amilyenre első hallásra tűnt. A hús se volt rossz, de én ezt nem igazán nevezném klasszikus értelemben vett húspogácsának. Pedig a leírás szerint: "A húspogácsát (sertés és marhahús is van benne) különleges házi fűszerezéssel teszik egyedivé." Hát nem tudom. Nem akarok rosszindulatú lenni, de gyerekkorom egyik kedvenc mirelit cuccára, a csibefasírtra hasonlított leginkább az egész kinézetre és ízre egyaránt. Mindettől függetlenül teljes jóllakás lett vége, a sör is jólesett, ingyen is volt, tehát igazából nincs okom panaszra. Közben a mellettünk lévő asztalnál egy roppant gusztusos, jól megpakolt hot dogra lettem figyelmes, elég komoly választékuk van egyébként belőle, igencsak baráti áron. Azt pedig ne felejtsétek el, hogy egy éjjel-nappali helyről beszélünk, tehát ár-érték arányban korrekt a Roni! Ha az éjszaka közepén lövésed sincs, hol dobj be valami kaját, szerintem érdemes egy esélyt adni neki!


Burger Mustra #1 [Magic Burger, Retro Amerika Étterem (Pécs), ...]
Burger Mustra #2 [Zöld Pardon, Kaja.hu, ...]
Burger Mustra #3 [Bodega, Burger House, Belfrit, ...]
Burger Mustra #4 [W35, Kandalló, Bajor Söröző]

A bejegyzés trackback címe:

https://csabikonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr758577312

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása