Gasztro Túra - Saját készítésű ételek, illetve különböző élmények, tapasztalatok a hazai és külföldi ízek világából!

Csabi Konyhája

Currys fokhagymakrémleves

2015. február 02. - Csabi Konyhája

Tavaly már csináltam egy igen jól sikerült fokhagymakrémlevest, ami ugyan inkább emlékeztetett egy főzelékre, de nekem nagyon elnyerte a tetszésemet. A fokhagyma ráadásul igen egészséges is, és hát így télvíz idején mindig jól jön egy kis egészségbomba, így aztán úgy döntöttem, újra előveszem ezt a jó kis levest, de persze ez alkalommal egy kicsit módosítva az összetevőkön.

Kezdésként 10dkg vajat felolvasztottam majd a fokhagymanyomón átpasszírozott két fej fokhagyma felét adtam csak hozzá és körülbelül 5 percig pirítottam miközben borsoztam, adtam hozzá egy kis teáskanál ételízesítőt, 2tk curryt és reszeltem bele egy kis friss szerecsendiót is. Ekkor két evőkanál méz következett, ami 1-2 perc után elkezdett szépen besűrűsödni. (Annyira belefeledkeztem a főzőcskébe, hogy el is felejtettem fotózni, pedig az a sűrűsödő mézes fokhagymás elixír nagyon durván nézett ki.) Négy csapott evőkanálnyi liszt hozzáadását követő néhány percnyi további pirítás után felöntöttem 8dl tejjel és jó alaposan elkevertem. 6dl víz következett, amihez forrás után egy marhahúsleves kockát dobtam és újra borsoztam, reszeltem egy kis szerecsendiót is újra, valamint újabb 2tk curryt is adagoltam. Öt percnyi forralást követően a maradék fokhagymát is hozzáadtam, majd 5 percnyi rotyogást követően szépen el is kezdett sűrűsödni az egész. Kézi botmixerrel jó alaposan végigmentem a levesen és már kész is voltam. Egy igazán erős, karakteres ízvilágú nedű született. Azt hiszem a lisztes sűrítésből egy életre kiábrándultam. Az utóbbi időben ugye vagy teljesen natúr leveseket csináltam, vagy csak egy kis tejszínnel dobtam azt fel, esetleg egy kis krumpli hozzáadásával sűrítettem. Ezek után ez most nekem egy picit fojtósnak tűnt, de egyébként nem volt vele gond. Természetesen itt is lehet ízlés szerint gazdagítani, én pirított tökmaggal hintettem meg a második adagot követően. (4 adag)




A bejegyzés trackback címe:

https://csabikonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr88577136

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása