Gasztro Túra - Saját készítésű ételek, illetve különböző élmények, tapasztalatok a hazai és külföldi ízek világából!

Csabi Konyhája

Rakott padlizsán

2015. október 13. - Csabi Konyhája

A padlizsán nem tartozik kifejezetten a kedvenc zöldségeim közé. Igazság szerint grill partik alkalmával utáltam meg, pontosabban fogalmazva, sose szerettem. Ennek mondjuk ellentmond, hogy a padlizsánkrémet viszont kifejezetten szeretem, haha, szóval eléggé érett már, hogy főzzek valamit, valami olyat, amivel megdőlhet az ezer éves átok. Úgy gondoltam, hogy egy jó kis rakott cuccal nem lőhetek nagyon mellé...

Mostanában egész rákaptam a vega cuccokra, úgyhogy ennél a receptnél is ehhez tartottam magam. Kezdésként a padlizsánokat (1kg) felkarikáztam majd jó alaposan besóztam és hagytam állni (kb. 10perc), hogy levet eresszen. Közben feltettem főni 2 zacskó rizst (25dkg) és előkészítettem a többi összetevőt is. Felkarikáztam 4 tv paprikát (50dkg), 4 paradicsomot (50dkg) és 3 fej (50dkg) vöröshagymát is. A padlizsánokat lemostam és némi olívaolajon a szeletek mindkét oldalát picit megpirítottam. Egy kicsit kiolajoztam egy tepsit és elkezdtem a rétegzést. Először a padlizsán szeleteket fektettem le, majd erre jött előbb a rizsnek, majd a hagymának, a paprikának és a paradicsomnak is a fele. A paradicsom szeletekre pedig felkarikázott mozzarrella golyó (10dkg) szeleteket is tettem, majd jó alaposan megborsoztam, sóztam az egészet és oregánóval és bazsalikommal is jól meghintettem az egészet. Egy nagy pohár (450g) tejfölt elkevertem egy tojással, majd szép egyenletesen ráöntöttem az eddigi rétegzésemre a felét, majd kezdtem újra a rétegzést: padlizsán, rizs, hagyma, paprika, paradicsom, végül a tojásos tejföllel beterítve a tetejét. A tepsit lefedtem alufóliával és 200 fokra előmelegített sütőbe toltam fél órára.


Ezután levettem a fóliát és a tetejére szórtam 30dkg reszelt trappista sajtot és még fél órára visszatoltam a sütőbe. A felvágás előtt fél órát pihentettem, majd jöhetett a fieszta! A padlizsán valami hihetetlenül krémes lett, a többi zöldség pedig tökéletesen puhára főtt, de itt-ott még picit roppanós maradt. Az egész úgy maradt naturális, hogy a fűszerezés miatt mégis picit dögös lett, a tetején megpirult sajt pedig szintén adott egy kis plusz ízt ehhez a csodás kavalkádhoz. Könnyed, de mégis laktató zöldséges finomság lett ez, azt hiszem fogok máskor is próbálkozni padlizsánnal még! (6 adag)



A bejegyzés trackback címe:

https://csabikonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr298576954

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása