Gasztro Túra - Saját készítésű ételek, illetve különböző élmények, tapasztalatok a hazai és külföldi ízek világából!

Csabi Konyhája

Gombás karfiolpörkölt

2015. október 17. - Csabi Konyhája

A legutóbbi tepsis gombás tésztám és rakott padlizsánom sikerén felbuzdulva gondoltam tovább folytatom vega kalandozásaimat ill. a vega pörköltfőzési tudományomat viszem ezúttal tovább egyik régi kedvencemmel, a karfiollal a főszerepben!

Egy 1.2 Kg-os karfiolt sikerült beszereznem, amit egészen pici rózsákra szedtem a könnyebb kezelhetőség végett. Némi olívaolajon megdinszteltem 2 fej apróra vágott vöröshagymát (30dkg), amit közben a szokásos módon ételízesítővel és frissen őrölt borssal fűszereztem. Amikor már jól nézett ki a hagyma, hozzáadtam egy felkockázott paradicsomot is (15dkg), ismét fűszereztem, illetve ezúttal 1tk őrölt köményt is adtam hozzá, öt perc múlva pedig már 3 gerezd fokhagymát is hozzáreszeltem, végül pedig még 1tk édes őrölt pirospaprikát is szórtam az egészhez, és jó alaposan elkevertem. Ezután előbb a felszeletelt gombát (50dkg) adtam hozzá és pár percig kevergettem, amíg egy kicsit össze nem esett. Ekkor jöhetett a karfiol is, illetve felöntöttem 2dl vízzel. Sóztam, borsoztam és még majorannával is megszórtam. Közepes hőfokon, fedő alatt, időnként megkeverve fél órán át rotyogtattam. Még a finisben egyszer újra megborsoztam és 1tk pirospaprikával is megszórtam. Az ízek valami fantasztikus módon összeértek, a karfiol pedig még épp picit roppanós maradt. Tálalásnál némi tejföllel megbolondítottam még az egészet. Ismét egy szuper kis vega finomság készült! (4 adag)



A bejegyzés trackback címe:

https://csabikonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr518576950

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása