Gasztro Túra - Saját készítésű ételek, illetve különböző élmények, tapasztalatok a hazai és külföldi ízek világából!

Csabi Konyhája

Kelbimbós pite

2015. december 02. - Csabi Konyhája

A kelbimbó szerintem egy elég megosztó zöldség lehet, kb. mint a cékla, pedig isteni mindkettő, bár az igazat megvallva túl nagy tapasztalatom nincs kelbimbó ügyben. Leginkább mini káposztának nevezném, amit az illata és az íze is megerősít, ez a kelbimbós pite recept pedig egyszerűen maga a csoda!

25dkg kelbimbót forrásban lévő vízbe dobtam és kb. 2 percig forraltam. Nem szabad sokáig forralni mert nagyon hamar túl lehet főzni, arról nem is beszélve, hogy még a sütőbe is be fog kerülni. (Egyébként én kicsit többet főztem meg, mintha tudtam volna, hogy nem fogom tudni abbahagyni a kóstolgatását. Nagyon finom csemege a főtt, még roppanós kelbimbó!) Az egyik felét leveleire szedtem, a másik felét pedig félbe, a nagyobb darabokat négy részre vágtam. Akinek van piteformája, azzal dolgozzon, én egy laposabb hőálló tálba egyengettem el 50dkg fagyasztásból felengedett leveles tésztát. A tésztára szórtam 10dkg kockázott bacont, majd befedtem a cikkelyekre szeletelt zöldfűszeres camembert sajttal. Erre jöhetett előbb a felvágott kelbimbó, majd a levelek. Három tojást és 2dl főzőtejszínt (20%) összekevertem és habosra vertem, sóztam, borsoztam és 1tk kakukkfűvel is megszórtam, végül meglocsoltam vele az eddig felhalmozott összetevőket a tálban. Érdemes az esetlegesen kikukucskáló leveleket kicsit belenyomkodni, hogy ne égjen nagyon meg sütés közben, de egyébként utólag jutott eszembe hogy a tetejére még lehetett volna reszelt sajtot is szórni bőségesen. Na majd legközelebb...


180 fokra előmelegített sütőben én 55 percig sütöttem, de az időtartam sütőtől függően eltérhet, azért olyan 40 perc környékén mindenképp érdemes lehet ránézni. :)

Már a sütőből kiáramló illatfelhő is nagyon biztató volt, ahogy a csodálatos látvány is. Némi pihentetést követően pedig kezdetét vehette a lakoma! Kellemesen lávaszerűen folyós lett a töltelék, az ízvilág pedig egészen fantasztikus. A későbbiekben nekem hidegen is nagyon ízlett, akkor már értelemszerűen tömörebb volt az állag és egyébként iszonyatosan laktató is az egész, a fenséges ízvilág pedig párját ritkítja. (5 adag)

A bejegyzés trackback címe:

https://csabikonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr178576910

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása