Gasztro Túra - Saját készítésű ételek, illetve különböző élmények, tapasztalatok a hazai és külföldi ízek világából!

Csabi Konyhája

Bamba Christmas Burger @ Bazilika

Leteszteltem a Bamba Marha kettes számú egységét és a karácsonyi szuperburgert!

2016. december 23. - Csabi Konyhája

A Bamba Marha rohamléptekkel és megállíthatatlanul tör előre a fővárosi street food palettán, hiszen kis túlzással hirtelen egyről háromra nőtt a fellelhető egységeik száma, én pedig jelen esetben a másodikba, a Bazilika közelében található üzletükbe látogattam el, ahol a havi specialitás a Christmas Burger, ami egy évvel ezelőtt már szerepelt az oktogoni étkezde kínálatában, de az akkor nekem kimaradt.

dsc01033.JPG

Kezdjük rögtön azzal, hogy legnagyobb meglepetésemre a Bamba Bazilika a Burger & Love helyén található az Október 6. utcában. Hoppá! Erre azért nem voltam felkészülve. Nem akarok túlzott litániába kezdeni, de azért ez tényleg nagyon meglepett, főleg, hogy nagyon jó volt a B&L. Dél után nem sokkal érkeztem és hát szinte totális teltház fogadott. A burger mellé a szokásos bamba krumplit kértem egy új, kókuszos chilis majonéz öntettel, majd helyet foglalva gyorsan szemrevételeztem a már jól ismert, de közben szuperül bambásított helyszínt.

A burger jó szokás szerint egészen káprázatosan nézett ki és már alig vártam, hogy beleharaphassak. Elsőként a zsemle tetején helyet foglaló sült baconbe tekert datolyával kezdtem, ami egy elég erős felütése volt az összeállításnak. A zsemle a szokásosnál ropogósabb és sötétebb is volt, nem mellesleg pedig dióval feltuningolva, egy édeskésebb, kalácsosabb darab. Az a helyzet, hogy én már itt kegyelemért könyörögtem magamban, mert bár nem vagyok édesszájú, de a diós croissant egyik nagy kedvencem, és hát ez a zsemle maga volt a mennyország. Ehhez természetesen kiválóan passzolt a buci aljára kent áfonyadzsem. A szokásos saláta és paradicsom duója pihent még a húspogácsa alatt, ami nem éppen hétköznapinak mondható. Eleve pulykahusiról beszélünk, ami panko morzsába panírozva lett kirántva. Mit is mondhatnék, egészen döbbenetes az élmény. A pulykahús ugye alapból nem éppen hivalkodó, amit vagy erős fűszeres tuninggal, vagy extravagáns körítéssel lehet felhúzni. Jelen esetben ez utóbbiról van szó, hiszen a bucin és a lekváron kívül van itt még álomszerűen nyúló zsályás sajt és fahéjjal karamellizált bacon is. Ez utóbbi mondjuk kaphatott volna több pirítást még, de így is jól működött. A teljesség kedvéért pedig még nagyon jó kis sült lilahagyma és majonéz is tovább emeli az egészen elképesztő ízkavalkád okozta gasztro katarzist.

A krumpli hozta a már megismert magas színvonalat és a szósz is kiválóan teljesített. A hely maga elég hangulatos, a személyzet pedig nagyon kedves, szimpatikus és szemmel láthatóan érti is a dolgát. Ez bizony egy baromi ütős, rendkívül extrém burger lett, amit nagyon hamar magaménak tudtam érezni. Lehet, hogy szentségtörés sokak szemében, de én bejgli helyett szívesen enném ezt a hamburgert az ünnepek alatt is, haha! Csak így tovább Bamba Marha, ne sajnáljátok az extrém ötleteket a jövőben se!

dsc01040.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://csabikonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr312069563

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása