Gasztro Túra - Saját készítésű ételek, illetve különböző élmények, tapasztalatok a hazai és külföldi ízek világából!

Csabi Konyhája

Burger Mustra #121 - Hoppácska!, Budapest

Még mindig van új a nap alatt: kürtőskalács burger, amitől garantált a katarzis!

2017. január 16. - Csabi Konyhája

Alig egy hónapja, hogy felfedeztem és instant rajongója lettem a Ráday utcában található Hoppácska! néven tevékenykedő kis kürtőskalácsozónak, aminek különlegessége abban rejlik, hogy nem mindennapi töltelékekkel kínálják ezt a finomságot, amivel teljesen új szintre emelik a történetet. Édes és sós verzióban is egészen kivételes összeállításokkal várják hétről hétre a vendégeket és hát nem lehet könnyű dolguk, hogy mi az amit meghagyjanak állandóra, hiszen én eddig még csupán hármat kóstoltam, de a személyes tapasztalataim és a facebookos oldalukat követve a látottak alapján is bátran állítom, hogy mindegyik kreációval valami egészen elképesztőt, egyedit és felejthetetlent alkotnak, alkottak. A burger kalács híre pedig mondanom se kell, azonnal lázba hozott és természetesen nem hagyhattam teszt nélkül a dolgot!

dsc01323.JPG

Míg legutóbb álruhában, "titokban" jártam a srácoknál, addig most már szinte régi ismerősként fogadtak, haha, de az igazat megvallva, ahogy azt az előző cikkben is írtam, én azt vettem észre, hogy egyébként mindenki felé megvan ez az egészen felemelő érzést nyújtó pozitív kisugárzás és jó kedv. A kalács készítése előtt, alatt és után is sokat beszéltem a srácokkal és csak tovább erősödött bennem az érzés, hogy ez a hely egy igazi kincs és őszintén remélem, hogy a srácok és az ételek minősége is megmarad ilyennek, bár az a helyzet, hogy én abszolút megelőlegezem nekik a bizalmat és nem nagyon hiszem, hogy alább adnának a minőségből, a fanatizmus pedig, amivel ezt az egészet csinálják példaértékű és maximálisan becsülendő. Na de nézzük is miről van szó esetünkben! Adott a sós kalács ugye, ami kétféle méretben kérhető, nem is lehetett kérdés, hogy a nagyra menjek rá, hallgatva a jó tanácsra pedig már eleve félbevágva került összeszerelésre a dolog a könnyebb kezelhetőség végett. Szóval a kalács aljába kerül a káposztasaláta házi majonézzel megfejelve, valamint paradicsom és uborka foglal még helyet a 20 dekás húspogácsa alatt. A hús átsütéséről előzetesen megkérdezik a kedves (v)evőt, de már szinte mondanom se kellett, hogy természetesen mediumra kérem. Házi készítésű ketchup jár még alap verzióhoz, én viszont a fullosra mentem rá, ami még annyit jelentett, hogy extraként bacon, cheddar sajt és jalapeno is került az összeállításba. Az alap kalács 1990 Ft-ba kerül egyébként, az extrákért pedig nagy kalács esetén 150 Ft a plusz.

Már ránézésre is bivalyerős volt az első benyomás, majd neki is estem a falatozásnak, ami bizony nem éppen egyszerű dolog, de én kéjes vigyorral tömtem magamba ezt az egészen fantasztikus remekművet! A kalács ismét a masszívabb fajta volt, ahogy az első látogatásomkor is, a hús pedig tanítanivalóan tökéletesen mediumra sütve. Csupán némi sót kapott sütéskor, így senki ne számítson egy szétfűszerezett husira, de ez egyáltalán nem baj, hiszen maga a hús kiváló minőségű és kár lett volna elnyomni az ízét bármivel is. Én ugye nagy káposztasaláta kritikus vagyok, szerintem az egy kezemen meg tudom számolni a jó élményeimet, na ide most feliratkozott ez is, egyszerűen pompás! A paradicsom és az ubi hozza a kötelezőt, a sajt viszont nem kapott kiugró szerepet, ellenben a bacon és a jalapeno párosa megadta azt a pluszt, amire előzetesen számítottam. A bacon egyébként nem lett ropogósra sütve, de ez esetben mégis kiválóan működött és rendkívül ízletes volt. A végére hagytam még a nagyon nagy pluszt, ami a házi ketchup, a sűrűbb fajtából és bizony ez is olyan top ligás cucc, amilyennel ritkán találkozik az ember. Elsőre kicsit fura volt, hogy ugye a kalács nem meleg, illetve a kápisali is hideg, de valahogy mégis összeállt egy kerek egésszé az élmény és egy kicsit se tudtam haragudni a hőkülönbségek miatt a "burgerre". (Mondjuk arra azért kíváncsi lennék, hogy egy melegítő pirítás esetlegesen mennyi pluszt adna az összképhez.) Ami nagyon érdekes volt számomra, hogy a totális katarzis a kalács második felének elfogyasztása alatt ért utol, az első fél falatozását inkább egyfajta ismerkedésnek írnám le, de aztán féltávnál kegyetlenül beütött a dolog, és egy alapos mosakodást követően a legőszintébben gratuláltam a srácoknak ezért a műért!

Nem elképzelhetetlen, hogy felveszik állandóra egyébként ezt a burger kalácsot, amit nem is csodálnék, ha megtörténne. Aki egyébként biztosra akar menni, érdemes azért rákérdezni facebookon az aktuális kínálatra, mindig gyorsan és korrektül válaszolnak. Azt azért még így a végén mindenképp kiemelném, hogy a sárcok semmiképp sem akarnak versenyezni a profi burgerezőkkel, és igazság szerint ez nekik is egy újdonság, egy érdekes kísérlet volt, de hát azt kell mondanom, hogy sok hambizót megszégyenítő módon sikerült tető alá hozniuk ezt a nem mindennapi projektet. Köszönöm az újabb fergeteges élményt!

A bejegyzés trackback címe:

https://csabikonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr2612127673

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása