Gasztro Túra - Saját készítésű ételek, illetve különböző élmények, tapasztalatok a hazai és külföldi ízek világából!

Csabi Konyhája

Rakott zeller, ami majdnem rakott krumpli

Egy elég érdekes változata a rakott zellernek...

2017. február 05. - Csabi Konyhája

A tavalyi év vége felé csináltam már egy eléggé érdekes összeállítású rakott zellert és most is sikerült kitörni a megszokásból azt hiszem. Bár a végeredmény ezúttal nem lett annyira extrém, de azért panaszra még így sem volt okom a végén.

dsc01516.JPG

Igazság szerint eléggé hasonlít ez a rakott zeller a rakott krumplihoz, és bár az alapanyagok mennyiségén lehetett volna kicsit emelni, de azért egy kisebb tepsit így is sikerült nagyjából megtölteni. 18dkg kolozsvári szalonna pirosra pirításával kezdtem, a zsírt pedig beleöntöttem a tepsibe. Erre jött az első réteg, kb. 10 perc alatt puhára főzött, felkarikázott zeller fele, amit sóztam és borsoztam, erre jött a 15dkg puhára főzött lencse. A lencsét 50 percig főztem 3 babérlevél társaságában, fél liter vízben, sózva, borsozva, illetve egy apróra vágott vöröshagyma (12dkg) társaságában. A lencse után szétszórtam a szalonna darabkákat, illetve 4 keményre főzött tojást is eloszlattam felkarikázva, végül pedig a maradék zellerrel fejeztem be a rétegzést. Mindezt pedig megkoronáztam 20dkg reszelt gouda sajttal és 200 fokra előmelegített sütőbe toltam 30 percre.

A végeredmény végülis összességében jó lett, de ezúttal az óriási katarzis elmaradt. Érdemes lehet valamilyen tejfölös szószt is kutyulni hozzá, illetve én még egy kis chiliszósszal is locsolgattam, hogy egy kicsit komolyabb legyen az élmény. Én szokás szerint 6 kockára vágtam fel a tepsi tartalmát, amiből egy darab ugyan nem fogja csillapítani a farkaséhséget, de egy kis levessel előtte, vagy desszerttel utána ki lehet maxolni az étkezést.

A bejegyzés trackback címe:

https://csabikonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr6412183836

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása