Gasztro Túra - Saját készítésű ételek, illetve különböző élmények, tapasztalatok a hazai és külföldi ízek világából!

Csabi Konyhája

A Don Pepe márciusi ajánlatai

Két pizza különlegességet és a brutál pizzaburgert is kipróbáltam!

2017. március 09. - Csabi Konyhája

A Don Pepe márciusi különlegességeit már jól áthatja a tavasz első reményteli fénysugara, ez mindkét pizza ajánlatukra vonatkozik, ami mellett a havi extra burger viszont egy igazi nagyágyú, egy amolyan télbúcsúztató kalóriabomba. A pizzaburger már első olvasatra is egy igen megosztó giga őrület, na de akkor lássuk, hogy hogyan teljesítettek ezek a havi specialitások a valóságban! marcius_4.jpg

Először egy kis nosztalgiával kezdeném a beszámolóm, miszerint jó 15 évvel ezelőtt, amikor még újdonságnak számított a Don Pepe, szinte egyből nagy rajongója lettem a pizza szeleteiknek, mivel én jobban szeretem a vastag (de azért nem túl vastag!) tésztájú darabokat, e kritériumnak pedig a Don Pepe tökéletesen megfelelt. Illetve néhány nagyon pozitív rendeléses élményre is emlékszem, szinte mindig a bugaci, csirkemájas, csípős paprikás pizzát rendeltük anno Békéscsabán egy-egy zenekari próba után, de aztán valahogy nem igazán gyűjtöttem új élményeket az utóbbi években, így igazán kíváncsian vártam az élményt, mivel elég ellentétes véleményeket hallok, olvasok jelen helyzettel kapcsolatban. A hónap extra pizzáját, a Fehér Csókát hagyományos tésztával (32cm) rendeltem (2090.-) és a leírás alapján a következőkből áll össze: besamel, fokhagyma, sonka, szalámi, articsóka, mozzarella, gomba, szardella

Ránézésre elég korrektnek tűnt a pizza, bár azt már a szemrevételezés alkalmával leszűrtem, hogy ez még így is a vékonyabb fajta tészta, de az igazat megvallva nem is volt teljesen egyenletes vastagságú sajnos. Egyébként ízre és állagra rendben volt, a szalámi különösen jól teljesített és jó lucskos lett a kifolyt zsiradéktól az egész. Szardella mondjuk lehetett volna több is, mert csak 1-2 harapásnál érzékeltem csupán, akkor viszont nagyon adta a dolog. Az articsóka és a sajt is korrektül teljesített, és a gomba se lett kispórolva, ami mondjuk a szardellával együtt elég megosztóvá teszi a pizzát, bár nekem személy szerint teljesen bejött az összhatás. Kellemesen pikáns ízvilág jellemezte és kellően laktató is volt, egyszerre nem is bírtam megenni az egészet. Több szardellával és egyenletesebb tésztavastagsággal egészen kiváló is lehetett volna, de így is jónak mondanám összességében.

A hónap akciós pizzája (1190.-), a tavaszi pizza: tejföl, csirke, zöldborsó, füstölt mozzarella, szintén 32 centis darab, ám ezúttal kipróbáltam milyen a vékony tészta. Itt már a vizuál nem volt annyira erős mint a csóka esetében, a tészta pedig már szinte értelmezhetetlen állagú, középen teljesen átázott volt sajnos. Pedig ízre nem lett volna gond, hiszen a csirkehusi teljesen rendben volt és még bőségesnek is mondható, miközben nálam az egyébként valóban kissé műfajidegen borsó is működött, viszont az igazi pluszt a füstölt mozzarella adta meg. Mondjuk kíváncsi lettem volna, hogy helyszíni fogyasztás esetén a tészta milyen képet mutat, na de majd legközelebb annak is utánajárok.

A pizzaburgert (2490.-) semmiképp sem szerettem volna rendelni, így végül a békásmegyeri egységre esett a választás, ami egy nagyon szimpatikus, családias egység, jófej kiszolgálással, nyugis hangulattal.  Az index.hu már-már lejárató kampánynak minősülő cikke egyébként nálam pont azt a hatást váltotta ki, hogy komolyan elkezdtem bízni benne, hogy ez szerintem rendben lesz. Ugyan korábban egy nem túl veretes burger élményem volt már, és nem igazán találkoztam még olyan emberrel, aki istenítené a Don Pepe burgereit, de ez az indexes cikk még az étel konkrét ismerete nélkül is gyalázatosnak és szokásos like vadászatnak minősült a szememben. 

dsc01917.JPG

Amikor megérkezett a tál az asztalomhoz, akkor nagyon komolyan hittem már azt, hogy ennek jónak kell lennie! Borzasztó gusztusosan nézett ki az egész! Félbevágva, egy gyors fotót követően kézbe vettem az egyik felet és neki is kezdtem a vad falatozásnak és kaján vigyorral az arcomon tömtem magamba ezt az extrém "szendvicset". Ugye itt az a koncepció, hogy zsemle helyett alul natúr mini pizza, felül pedig egy rendes kolbászos kis pizza foglal helyet. Elég őrült ötlet, és már-már indokolatlannak is nevezhető, de a kivitelezés abszolút hibátlan. Az ízek rendkívül fura, kissé szürreális násza viszont mégis működik! A Don Pepe persze nem a medium/medium rare hamburger húsok mekkája, de jelen esetben mégsem bukott el teljesen a húspogácsa, és legutóbbi élményemhez képest sikerült némi szaftosságot hagyni a húsban, de én továbbra is azt tanácsolnám, hogy teljesen felesleges ennyire kisütni szegényt. A nagyon nagy pluszt a rengeteg mozzarella és serrano sonka egybeolvadása/sülése jelenti, ami tényleg egy új szintre emeli az összeállítást. A hús alatt helyet foglaló paradicsom és rukkola is rendesen teszi a dolgát és bár szósz nincs a burgerben, szárazságnak semmi nyomát nem tapasztaltam, és örömmel töltött el, hogy csuklóig úsztam a szaftban.

dsc01915.JPG

Az összeállítás másik felének úgy kezdtem neki, hogy külön fogyasztottam el a kalapként funkcionáló mini pizzát, aminek köszönhetően a fentebb ecsetelt vastag tésztás szuper élményt kaptam meg. A tészta remek, a rengeteg sajt nyúlik mint a mesében, és a csabai parasztkolbász is tette a dolgát, ízben, állagban és fröcsögésben is hibátlanul teljesített. A felső pizza réteg nélkül így aztán még jobban kiérződött a mozzarella/sonka páros remeklése, miközben a köretként kapott krumpli sem adott okot panaszra. Furcsamód ugyan egyáltalán nem ropogott, de ettől függetlenül úgy lett teljesen puha, hogy mégis egyben maradt és a mellé kapott Don Pepe szósszal remek párost alkotott kísérőként. A szósz mondjuk brutál édes volt, de nekem így is tetszett, nem éreztem hiábavalónak a köretet, ellenben pukkadásig tele lettem az utolsó falatok elfogyasztásával.

dsc01919.JPG

Szóval, ahogy azt már előzetesen is fenntartással kezeltem, így a saját tapasztalás után pedig teljesen értetlenül állok az indexes cikk olyan túlzásai előtt, mint "bűncselekmény", vagy hogy a "kedves" író még órákkal később is azon gondolkodott, hogy meghánytassa-e magát... Azért ezek elég durva kijelentések. Én még órákkal később is kellemesen eltelítve éreztem magam és ugyan való igaz, hogy nem enném ezt minden hónapban (mivel havi burgerről van szó, így ez egyébként sem lenne opció), de egy teljesen jó értelemben vett érdekes élménnyel gazdagodtam. Persze azt nem tudhatom, hogy mekkora különbség lehet a különböző egységekben készült pizzaburgerek között, de egy másik cikket is elnézve, bizony akadnak elég sarkalatos különbségek így az enyémmel együtt három beszámolót szemrevételezve... Így én legnagyobb kritikai meglátásként azt javasolnám a drága illetékeseknek, hogy azért az nem teljesen OK, ha már csak ránézésre is ekkora különbségek lehetnek ugyanazon ételnél az éttermek között. ;)

 

A bejegyzés trackback címe:

https://csabikonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr112316823

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása