Gasztro Túra - Saját készítésű ételek, illetve különböző élmények, tapasztalatok a hazai és külföldi ízek világából!

Csabi Konyhája

A Firpo Burger új, belvárosi egysége nem csak egy szimpla burgerező!

Jót, finomat, gyorsan, elérhető áron, szívvel és lélekkel.

2017. szeptember 22. - Csabi Konyhája

Az Üllői út Orczy-park melletti részén található Firpo Burger mindössze egy évvel ezelőtt nyitotta meg kapuit, én pedig nem sokkal később, az idei év elején már meg is írtam lelkendező cikkemet, hiszen mind a kicsiny kis egységben tapasztaltak, mind pedig a kiszállított burger is jelesre vizsgázott, és mindkét esetben megkaptam összélmény tekintetében azt a bizonyos pluszt, a rendkívül szimpatikus mentalitásról nem is beszélve. A srácok már akkor is mondták, hogy elég nagy népszerűségnek örvend a hely, és hogy ez nem csak egy múló fellángolás volt, mi sem lehetne ékesebb bizonyítéka, mint egy újabb üzlet nyitása. A facebook poszt láttán egyből megörültem, annak pedig még inkább, hogy egy igazán nagy, beülős hely lett a kettes egység, ráadásul a belvárosban.

dsc03821.JPG

Ezúttal nem inkognitóban érkeztem, hanem előre egyeztettem időpontot Rubics László vezérrel, aki anno még a burgert sütötte nekem a kis üzletben, manapság pedig inkább a háttérmunkálatokon kívül az igencsak megszaporodott megannyi minden mással foglalatoskodik, mint például teljesen önszorgalomból maga csinálta a berendezések java részét az Izabella utcában múlt héten nyitott új étteremben. Persze még érkezésemkor nem volt minden tökéletesen a helyén/készen, de még így sem volt ok a szégyenkezésre. A lépcsőn lesétálva egyből az impozáns pultba futunk bele, balra pedig egy méretes hűtő tele kézműves sörökkel, hamarosan pedig lesz csapolt sör is (Dreher), de a borosoknak sem kell majd szomorkodnia. Van menő pálinka is, bár én nem igazán hiszek csak a klasszikus háziban, de ez állítólag elég közel jár a valósághoz, haha. Étlapon januári mustrám óta azért történt némi változás, illetve két havonta alapból megújul a menü, de tervben van havi spéci ajánlatok bevezetése is.

Ha beljebb lépünk, boxokat, asztalokat találunk, teljesen jópofa, szimpatikus hatást keltő bútorokkal, és a vendégek által készített Bud Spencer festményekkel a falon. Még tovább haladva pedig csocsó asztalt és dartsot is találunk, illetve azóta már a flipper is megérkezett, a viszonylag nagy alapterületből adódóan pedig nem is lehet kérdéses, hogy zenés események, evőversenyek is megrendezésre kerülnek majd a jövőben. Rendkívül dicséretes, hogy gyors profit helyett a pénztárcabarát megközelítés a mérvadó az árképzésben és úgy néz ki, hogy erre elég sokan vevőnek bizonyulnak, elég masszív törzsközönséget tudhat már magának a Firpo, az új étteremnek köszönhetően pedig még nagyobb területet tudnak lefedni kiszállítással is. Kiemelném azt is, hogy nagyon sok mindenben visszaköszön a kisebb manufaktúrákkal való együttműködés, legyen szó a tálcákról vagy épp a kávéról. Nem titkolt szándék pedig még több üzletet is nyitni a közeljövőben, akár franchise jelleggel, Lászlót hallgatva és látva, illetve hogy az elmúlt egy évben mi mindenen történt a Firpoval, bizony semmi kétség nem férhet ahhoz, hogy végig is fogja csinálni. Na de most már térjünk rá a lényegre, a burgerekre!

Hagytam magam vezetni, de nem is kellett nagyon győzködni, hiszen a miccsel már múltkor is erősen szemeztem, illetve igencsak elcsodálkoztam, mivel nem épp egy hétköznapi dolog egy burgerezőben. Nagyon szeretem a balkán kajákat, így aztán kétség se férhetett hozzá, hogy ízleni fog, na de hogy ennyire, arra azért nem voltam felkészülve. A zsemle egyébként a kezdetekhez képest lecserélődött, de nagyjából ugyanazon a vonalon mozog továbbra is, azaz édeskés, klasszikus puffancs jellegű zsemi, aminek különlegessége, hogy igen erős pirítást kap kívülről is, így rendkívül ropogós lesz ettől a zsemle. A husi valami egészen elképesztő módon finom, igazán ütős, markáns ízű, de egyáltalán nem tolakodó, amihez az igencsak méretes grillezett kecskesajt nyújt némi krémesen lágy feloldozást. Van itt még két szelet szaftosra sütött bacon is, szintén telitalálat, illetve az ilyenkor szokásos zöldség trió: lilahagyma, paradicsom, jégsaláta, valamint ketchup és mustár kombója teszi teljessé a képet. Egy igazán brutális ízbomba, amit csak ajánlani tudok mindenkinek. Az általam elfogyasztott alap verzió (12dkg) pedig mindössze 1490 forintba kerül, ami igencsak baráti.

A folytatásban egy hagyományos, marhahúspogácsával operáló hambit ettem Csöpi néven, ami a hely retro burgere. Nem igazán vagyok nagy rajongója a csalamádés burgereknek, de bíztam a mester ajánlásában és bizony nem csalódtam! A korábban megismert vékony húspogácsa helyett a hagyományosabb, vastagabb pogira tértek át, ami nálam mindenképp plusz pont, viszont az általam is rajongva éltetett spéci, ütős fűszerezés szerepét átvette a naturalista ízvilág. Egyrészt én ezt azért sajnálom, másrészt pedig érthető döntés, hiszen biztos sokaknak az már túlzás volt. A lilahagyma, paradicsom, sali szentháromságán kívül kapunk itt egy pont jól eltalált mennyiségű kiváló minőségű csalamádét, bacont, cheddar sajtot és a buci tetején a ketchup-mustár kombóba ágyazva egy tekintélyes adag pirított hagyma is került, ez pedig megint csak adott egy jó kis pluszt az ízélményhez. Összességében egy rossz szavam se lehetett, maximális elégedettséggel falatoztam, és ha minden retro burger csak megközelítőleg ilyen lenne, lehet, hogy én is sűrűbben próbálkoznék vele, haha. Jelen esetben a normál verzióért kért 1350 Ft megint csak vicc kategória, de egyébként minden összeállítást lehet kérni nagy (22dkg) méretben is.

Mindent összevetve tehát nincs mit szépíteni, a Firpo Burger a csúcsra tör, és ezzel a belvárosi hellyel minden esélyük megvan arra, hogy még tovább gyarapodjon a rajongók népes tábora. Főleg, hogy a körút másik, nyugisabb oldalán azért nem lehet dúskálni a kiemelkedően jó street food helyekben. Két pozitív élmény után most már azt hiszem átléptem én is a rajongói táborba és egész biztosan meg fogok többször is itt fordulni, hiszen ez a hely tényleg nem csak egy szimpla burgerező! A lehető legjobb értelemben vett lelkiismeretes burgerek készülnek itt, a retro és a modern világ keveredik úgy, hogy érződik a szeretet és a szenvedély. Minden hamburger 2000 forint alatt van, ami ezen a szinten megint csak ritkaságszámba megy. A szagelszívás tökéletesen megoldott, konkrétan meg nem lehet mondani, hogy itt bármiféle étel készül, ezért is jár a pacsi! Sokszor halálhírét keltették már a burger forradalomnak idehaza, illetve szemmel láthatóan sokan földbe is álltak időközben vagy épp sokat zuhant a színvonal, de addig, amíg vannak/nyílnak olyan helyek, mint a Firpo, megnyugodhat minden burger fanatikus.

A bejegyzés trackback címe:

https://csabikonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr6712882224

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása