Gasztro Túra - Saját készítésű ételek, illetve különböző élmények, tapasztalatok a hazai és külföldi ízek világából!

Csabi Konyhája

Répakrémleves

2013. március 10. - Csabi Konyhája

A sütőtök krémleves és a kukoricakrémleves mindent elsöprő sikerének köszönhetően komoly fanatizmus lett úrrá rajtam a krémlevesek irányában, és egész szép listát állítottam már össze ennek köszönhetően a jövőben elkészítendő levesekről, haha. Ezúttal a répakrémleves került terítékre, és ugyan nincs egy szinten az előbb említett két csodával, azért komoly panaszra sem adott okot az elkészült mű.

Szinte lépésről lépésre megegyezett az elkészítés módja a kukoricakrémlevessel, csak hát persze más összetevőkkel. Egy nagy fej hagyma dinsztelésével kezdődött a művelet, majd egy nagy kanál mézet rácsurgatva néhány perces karamellizálás után jöhetett 5 répa felkarikázva valamint egy zellergumó apróra felkockázva. Egy tíz perces párolás következett, valamint a fűszerezés (vegeta, erős/édes pirospaprika, bors, fokhagyma granulátum, egy kk fahéj és szintén egy kk őrölt kömény). Két liter vízzel felöntöttem, amihez 2 leveskockát dobtam, majd egy 15 perces rotyogtatás következett. A botmixeres pürésítés után egy egész narancsot és fél citromot is belefacsartam, majd 2 dl tejszín hozzáadását követően még egy kicsit hagytam főni a levest, végezetül pedig még egyszer végigmentem rajta botmixerrel. Ez is nagyon finom lett, illetve a legutóbbi leveses élményem kapcsán kialakult levesgyöngy rajongásomnak köszönhetően itt is bőszen adagoltam a kis golyócskákat, tovább emelve nem csak a leves finomságát de a laktatósági faktort is. Igaz ezúttal már alapból kicsit sűrűbb lett a leves, a levesgyöngy hozzáadását követően pedig szó szerint megállt benne a kanál, haha.

A bejegyzés trackback címe:

https://csabikonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr218577456

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása