Gasztro Túra - Saját készítésű ételek, illetve különböző élmények, tapasztalatok a hazai és külföldi ízek világából!

Csabi Konyhája

Céklakrémleves

2014. január 04. - Csabi Konyhája

Viszonylag régen csináltam már levest, úgyhogy amint a döntés megszületett az ügyben, egy percig se kellett gondolkodnom, hogy ezúttal milyen alapanyagot használjak, hiszen elég régóta terveztem már, hogy kipróbálom milyen lehet az egyik kedvenc savanyúságomból készült krémleves!


Mindehhez két nagy céklát vásároltam, ami kb. 3/4 kiló lehetett. Igyekeztem minél keményebbeket választani, mert állítólag az az igazi! :) Szokás szerint egy apróra vágott hagyma dinsztelésével kezdődött minden, amit egy teáskanál ételízesítővel és némi frissen őrölt feketeborssal hintettem meg. Ehhez borítottam hozzá a már korábban nagylyukú reszelőn lereszelt céklát és 3 gerezd szintén lereszelt fokhagymát és még kb. 10 percig sűrű kevergetés mellett ezt is megdinszteltem. Ezek után felöntöttem egy liter vízzel, újrafűszereztem, beledobtam 2 húsleveskockát valamint 1-1 teáskanál őrölt gyömbért és fedő alatt közepes lángon 15 percig rotyogtattam tovább a levest. Ezután egy pár percig pihentettem, majd összeturmixoltam az egészet. Valami elképesztően gyönyörű vérvörös/lilás volt az egész, amihez ekkor hozzáadtam még egy teáskanálnyi őrölt szerecsendiót és 3 teáskanálnyi étkezési keményítővel egyet még rottyantottam az egészen. Több helyen is olvastam, hogy egy doboz tejfölt is belekevernek, de nekem egyszerűen nem volt szívem ezt a gyönyörűséget kifakítani, haha. Tálaláskor azért egy kanál tejfölt adtam hozzá és meg kell mondjam, az íze így lett az igazi, lágyított az egészen egy kicsit. Nagyon jól sikerült tehát ez a leves is, ami nem mellesleg nagyon egészséges is!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://csabikonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr908577340

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása