Gasztro Túra - Saját készítésű ételek, illetve különböző élmények, tapasztalatok a hazai és külföldi ízek világából!

Csabi Konyhája

Burger Mustra #128 - Ring Café & Gourmet Burger Bar, Budapest

A bőség zavara luxuskivitelben.

2017. február 25. - Csabi Konyhája

Az Andrássy úton található Ringet ma már talán senkinek sem kell bemutatni, bár az én meglátásom szerint az utóbbi években már mintha nem lenne annyira rivaldafényben, mint anno. Mert hát bizony egy ősrégi helyről beszélünk, mondhatni a komoly burgerezők ősapájáról, ami már kb. 10 éve működik rendületlenül. A helyzet az, hogy amikor első kézműves burger élményeimről szoktam mesélni, eddig valahogy mindig elfelejtettem, hogy még a blog indulása előtt, azt hiszem 2011 magasságában már jártam náluk, mivel akkoriban sok jót olvastam róluk. Akkor nagy csalódásként éltem meg a dolgot, így nem is igazán erőltettem a visszatérést, egészen mostanáig...

dsc01662.JPG

A TOP 15 listám kapcsán keresett meg privátban a Ring tulajdonosa, aki finoman fogalmazva ajánlotta magát, haha, én pedig úgy voltam vele, hogy ok, nézzük mit tudnak! Azért egy 6 éves negatív élmény után itt az idő, hogy tiszta lappal induljanak nálam, de azért persze erősen szkeptikusan indultam neki a mustrának, remélem mondanom sem kell, hogy teljes inkognitóban! A belső kialakítás a lokációhoz és a névhez, valamint nem utolsósorban az árfekvéshez abszolút méltó, a burger választék pedig teljesen zavarbaejtő, mivel több mint 40 (!!!) összeállítás közül lehet választani. Nem is volt könnyű dönteni, még úgy sem, hogy másodmagammal érkeztem és egyértelmű volt, hogy felesben cseréljük majd a hambit. Végül a betyár és a black & blue mellett döntöttünk.

dsc01655.JPG

A kiszolgálás végig nagyon szimpatikus, csillagos ötös volt, ahogy a burgerek tálalása is roppant guszta, nyálcsorgató. De persze mit sem érne mindez ha az ízélmény nincs rendben. Az első látogatásomkor leginkább a zsemlével volt bajom, ami egy igazi szájpadlást felvágó kőkemény ügy volt. Ehhez képest, az első harapás után majdnem lefordultam a székről, annyira elaléltam nem csak a ciabatta puha frissességétől, hanem az ízek fantasztikus harmóniájától, amire egyáltalán nem voltam felkészülve. A black & blue-val kezdtük a falatozást, ahol feketebors kéregben sütik a húst, ez kiválóan érződött is, az egyébként is hibátlanul teljesítő és tökéletesen mediumra sütött húspogácsán. A pogácsába lett gyúrva a kéksajt, amit szerencsére nem is kellett nagyon keresni, hanem tényleg ott volt, folyt szépen kifelé ahogy az a nagykönyvben meg van írva. Viszont ami fura volt, hogy bár már szinte beleéreztem, de valójában egyáltalán nem lehetett érzékelni azt a bizonyos klasszikus kéksajt ízt. Én ezt annyira nem bántam, mert attól féltem, hogy el fog nyomni mindent, így meg viszont nem igazán volt értelme a kéksajtnak... Ettől függetlenül ez egy nagyon állat burger volt és azonnal minden korábbi fenntartásom tovaszállt a hellyel kapcsolatban...

A második, a betyár burger esetében a sertés húspogácsa kolbásszal lett összedarálva, ezen kívül pedig lilahagyma lekvár, csípős uborka és cheddar sajt is került a szendvicsbe. Na itt már erősen katarzis közeli állapotba kerültem, annyira nekem való volt az ízvilág. A húspogácsa abszolút 10 pontosra vizsgázott itt is és az egész burger nagyon egyben volt, egy elsőosztályú élményt biztosítva. A fatüzelésű kemencében sütött könnyed, ám mégis strapabíró ciabatta abszolút nagy erőssége a hamburgereknek, ahogy az első esetben a 15 dekás marha hátszín húspogácsa, vagy a másik esetben a szintén 15 dekás sertés húspogácsa is. Az egyetlen negatívum, illetve fájó pont a "házi készítésű ropogós hasábburgonya" helyett kapott borzasztó gyenge mirelit sültkrumpli volt, ami állítólag egyedi esetnek számított, mivel épp kifogytak a krumpliból...  Ezt mondjuk egy ilyen helyen kicsit nehéz elfogadni, főleg 2490 forintos burgerek esetén... (Illetve jobb ha mindenki felkészül lelkiekben a 10% szervizdíjra is!) Na meg manapság már mirelit krumpliból is nagyon könnyen lehet minőségit találni, nem kell a leggagyibbat venni egyből, mert ez így pont olyan volt, hogy inkább ne is lett volna... Ugyanakkor jár a pacsi a házi paradicsom szószhoz, ami egy kicsit javított a köret megítélésén és elfogyaszthatóságán.

Összességében tehát egy borzasztó pozitív élményként tudnám leírni a visszatérésemet a Ringbe, így 6 év elteltével pedig durván meg lettem győzve és egy erősen visszatérésre érdemes helyként definiálnám a helyet. Igaz, az árak mondhatni átlagon felüliek, de cserébe az élmény is. A krumplis fiaskóért mondjuk nagy kár, de a burgerek így is nagyon meggyőzőek voltak.

A bejegyzés trackback címe:

https://csabikonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr8612275863

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Étteremkritikus · http://legjobbetterem.blog.hu 2017.02.26. 12:05:40

A Ringgel érdekes tapasztalataim vannak.

Emlékeim szerint 10 éve még más volt a tulajdonos és nem volt burger a nevében. 2006 végén vagy 2007-ben kaptunk ott egy durva E. Coli fertőzést, azután volt tulajdonosváltás.

Évek múlva mertük csak kipróbálni a Ring burgereit, de megérte. 2-3 éve szerintem benne voltak a pesti Top 10-ben, többször visszamentünk.
Aztán tavaly megint irányváltás volt, a korábbi hatalmas választék után csak mutatóban maradtak burgerek az étlapon és a minőség csak átlagos volt, így az Andrássy úti árakkal nem érte meg beülni. Lassan már egy éve nem jártunk náluk emiatt.

Péter Ajtai 2017.02.28. 11:53:29

@Étteremkritikus: Kedves Étteremkritikus!
1992-ben nyitottuk a Ring Cafet, persze nem burgerezőnek, hanem egy hagyományos kávéháznak.
Igen egy átalakítás után, ha nem is tulajdonos, de üzemeltető váltás folytán változott a profil is. Lett a Gourmet Burger Bar a név és a profil.Sajnálatos ami Önnel történt, és több gyébb zavaró tényező miatt vettük vissza saját üzemelésbe az üzletet.
Amit ír a választékkal kapcsolatosan, nem is értem, mivel a "burger vonalat" folyamatosan követjük és a fő profilunk a nagy választék mellett a minőségre a fokozott figyelem maradt.
Persze mi sem vagyunk hiba nélküliek, és komolyan veszünk minden észrevételt. A 40 féle burger a mai napig étlapon van, és a napi menü ajánlatunk, valamint a hagymányos magyar ételek egy kis szegmense az étlapunkon megtalálható.Tavasszal szándékozzuk az étlapunkat módosítani, persze a burger választék nagy része marad.
Sajnálom, hogy elmaradtak, mert a választékunk, a minőségünk és az adagog bősége, ár-érték arányos. Természetesen nem kapacitálni szeretném, de ha finom burgert kíván fogyasztani, legyen ismét a vendégünk, nem fog csalódni. Őszinte tisztelettel Ajtai Péter tulaj.

Étteremkritikus · http://legjobbetterem.blog.hu 2017.03.01. 18:28:08

@Péter Ajtai: Kedves Ajtai Péter! Elnézést, hogy pontatlanul fogalmaztam, akkor ezek szerint nem a tulajdonos, hanem az üzemeltető változott. Viszont amikor tavaly egy hétvégi napon beültünk egy burgerre, az étlap teljesen más volt és alig 4-5 burger szerepelt rajta a korábbi hatalmas választék után és a minőség csak közepes volt. Lehet, hogy szabadságon volt a séf?

Péter Ajtai 2017.03.01. 18:50:28

Kedves Étteremkritikus! Csak azért nem értem az étlappal kapcsolatos polémiánkat, mert ez a 40 burgeres étlap, ami cca10 lapból állegy éve él. Természetesen az egyéb ételeket és az itallapot is tartalmazza.Az étlap egy táblára van csíptetve.
Még egyszer ajánlom szíves figyelmébe a választékunkat is. Gondolkodván a szűkített étlapon, évi két alkalommal használjuk a Dining héten egy szűkített burger lap van forgalomban. Elképzelhető, hogy ebben az időszakban látogatta meg üzletünket.
Továbbra is őszinte tisztelettel
Ajtai Péter
süti beállítások módosítása