Gasztro Túra - Saját készítésű ételek, illetve különböző élmények, tapasztalatok a hazai és külföldi ízek világából!

Csabi Konyhája

Burger Mustra #12 (Római-part II/II.)

2014. szeptember 16. - Csabi Konyhája

Kissé megkésve, de itt a folytatás! Célomnak tűztem ki, hogy végigkóstolom a Római-part összes burgerét, és hamar rá kellett jönnöm, bizony csupa pozitív meglepetéssel van tele a part. A jó öreg időjárásfelelős ugyan kissé hátráltatta tevékenységemet, illetve az időbeosztásom se kedvezett mindig a cél elérésében, most viszont úgy döntöttem, nem várok tovább, ideje napvilágra hozni a sorozat második, egyben befejező részét. Ugyan egy helyszínnel még adós vagyok (Golyós), de amint sikerül pótolnom a hiányt, frissítem eme írást!

[Jelentem, frissítve az írás! :)]


Ha jól emlékszem, akkor az Orange Bike helyén még teljesen más volt tavaly... A kissé hűvösebb hétköznapi délutánon nem volt túl nagy élet és a bicók se voltak kipakolva. Mert hogy az ételeken és italokon kívül itt még bizony a nevéhez hűen bicajokkal is foglalkoznak, a kiírás szerint a bérlés és a javítás is a profilba tartozik. A hely kialakítása minden igényt kielégít, van egy kis játszóterük is, de még csocsóasztal is, néhány napernyős asztal pedig a parthoz közelebb került kihelyezésre. Sőt, a facebook oldaluk tanúsága szerint még karaoke estek is megrendezésre szoktak kerülni! Egy baconös burgert (900.-) kértem, a várakozás közben pedig egy jó barnasört kortyolgattam a kissé hűvös/szeles időben. A kiszolgálás itt is rendben volt és ránézésre is egész jónak tűnt a burger. Mondjuk a zsemle sajnos a gyengébb kategóriába tartozik, az előrecsomagolt, könnyen széteső fajtából, de amúgy maga az összetétel rendben volt. Nem okozott semmilyen extra élményt és túlzottan kiadósnak sem volt mondható, úgyhogy összességében a közepes kategóriába sorolnám.


 
Leander Terasz Grill
Elsőre kicsit nehezen állt össze  kép, hiszen a Hekk Drive bal oldalán ugye a Leander Terasz foglal helyet, vele szemben pedig a Leander Stég, az idei év újdonságaként pedig a 'Drive jobb oldalán található kiszolgáló egység is egy kisebb ráncfelvarráson esett át, és Leander Grill Terasz néven működik tovább. A sima (590) és a sajtos (690) burger közül én az utóbbira neveztem be e kora délutáni hétköznapon amikor még a legtöbb hely ki sem nyitott vagy csak csökkentett kínálattal tudott szolgálni. Kisvártatva meg is érkezett a mű, ami egy klasszikus édes buciba töltött retro típusú burgi volt. A hús viszonylag kisebb volt és az ízvilágot a csalamádé uralta leginkább. A sajttal is kicsit csak később találkoztam, de csak vizuálisan, mert az ízvilágban nem nagyon jelentkezett. Egyébként gond az nem volt vele, talán csak az, hogy ahol már épp nem volt semmi, ott igencsak száraz volt a buci magában. Na erre a burgerre lehet aztán rámondani azt, hogy klasszik strandburger!


 
Két Rombusz

Szintén egy régi kiszemeltről van szó, amit idén fedeztem fel, de eddig két sikertelen próbálkozás (egyszer zártkörű rendezvény volt, máskor meg túl korán még a nyitáshoz) után csak most sikerült letesztelni a helyet. Már messziről is igen szemrevaló az összkép, ami csak közelebb lépve válik világossá a névválasztással együtt. Hiszen két rom busz lett igazán pofásan kialakítva és akár beülve, vagy akár a tetejére feljutva egyfajta teraszon is helyet lehet foglalni. Egész konkrét elképzeléssel választottam ételt, hiszen már régen kinéztem magamnak a kihelyezett menülapról a lángburger nevezetű csodát aminek lényege, hogy a zsemle helyett két lángos közé kerülnek a hozzávalók. Már ránézésre is igencsak tekintélyt parancsoló a kész mű, az élmény pedig az első harapást követően vált teljessé, hiszen a lángos nemes egyszerűséggel tökéletes volt. Az összhatást pedig még a fagyós hambihús sem tudta elrontani, a remek környezet és a szimpatikus kiszolgálás együtt pedig a kifejezetten ajánlott helyek közé emeli a Két Rombuszt és egész biztosan én is még többször vissza fogok térni!



 
Aquamarina

A névről nem vagyok meggyőződve, de mivel az Aquamarina Hotel és Rendezvényhajó előtt található és a blokkra is az ő nevük volt írva, így egyezzünk ki abban, hogy így hívják. Legfőbb profilja egyébként a grillételek, de lehet lángost is kapni, én pedig értelemszerűen az óriás sajtos hamburgerre (990.-) neveztem be. Volt hogy már túl korán próbálkoztam és még be se volt gyújtva a placc így gondoltam, hogy a nagy füstöket látva, itt az ideje egy újabb próbatételnek. Rendkívül pofás fatányéron kapott helyet a valóban igen méretes hambi, aminek a keretét egy jól megpirított, rendkívül ízletes ciabatta zsemle alkotta. A hús igazán korrekt volt, a szükséges pluszt pedig a rendkívül gazdag zöldségek együttese és egy leginkább ajvárhoz hasonlatos, finoman csípős szósz adta meg. Tehát összességében finom is volt és rendkívül laktató az egész. Igencsak ajánlott kategória.


 
FRISSÍTVE!!!
 
Golyós



Na, csak nem hagyott nyugodni a dolog, és alig egy héttel a cikk publikálása után már sikerült is egy kora este ellátogatni a Golyósba! A helyszínen nevéhez hűen a játék űzésére is van lehetőség, sőt, ahogy elnéztem a facebook oldalukat, még bajnokságokat is szoktak rendezni! De van még csocsóasztal, illetve egy elég komoly játszótér is. Grillsarokkal is fel van szerelkezve a hely, ahol egész sokféle hambi közül lehet választani. A rendkívül szimpatikus és közvetlen séf úr ajánlására rá is mentem egy sajtos baconösre (730.-). Egy közeli asztalnál foglaltunk helyet és néha-néha odapillantva elégedetten vettem tudomásul, hogy micsoda odafigyeléssel készül a nagy mű. Ránézésre elég szimpinek is tűnt az egész, ám az első harapás után sajnos rögtön el is vérzett a zsemle, ami egy édes buci volt és sajnos nagyon szétomlott az egész, amire lehet a kelleténél picit erősebb pirítás is rásegített. Amúgy a töltelékkel semmi gond nem volt, igaz a hús kissé semleges ízvilágúnak bizonyult, és a bacon is lehetett volna valamivel erőteljesebben jelen az összképben. Maga a hely és a körülmények nagyon pozitívan hatottak, a burger viszont sajnos így is az egynek elmegy kategóriába sorolható csupán.




A bejegyzés trackback címe:

https://csabikonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr238577226

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása