Gasztro Túra - Saját készítésű ételek, illetve különböző élmények, tapasztalatok a hazai és külföldi ízek világából!

Csabi Konyhája

Burger Mustra #4

2014. január 16. - Csabi Konyhája

Íme itt a negyedik fejezet, én pedig ahogy ígértem, szinte kivétel nélkül csak és kizárólag régen kiszemelt felső kategóriás helyeket látogattam meg az elmúlt időszakban. Azt az egy kakukktojást is a szükség szülte, ellenben az már most egészen biztos hogy az eddigi legkomolyabb összeállítást olvashatjátok az alábbiakban! További örömhír, hogy kicsit visszavettem a cikkbe zsúfolt versenyzők számából, így egyrészt könnyebben olvasható az egész, másrészt pedig inkább sűrűbben fogok jelentkezni ilyen összegző cikkekkel, mondjuk havi rendszerességgel, remélem örültök! :)


Extra burger @ W35, Budapest
Már régóta be volt tervezve, hogy kipróbálom a W35-öt és egy teljesen véletlen folytán úgy alakult, hogy egy kisebb bolyongás után be is tértünk ide egy jóbarátommal. (Eredetileg a Kádár étkezdébe mentünk volna, de oda még bemenni se tudtunk, annyian voltak.) Itt viszont nem volt óriási tömeg, de azért tele volt a hely. Gyorsan felmértük a lehetőségeket, nekem azonnal megakadt a szemem a bárány és a kacsa burgereken, de úgy voltam vele, hogy kezdésként próbáljunk ki inkább valami alap szériát, így végül mindketten az Extra mellett döntöttünk. Mire elkészült, addigra felszabadult rendes hely is, ahova le tudtunk ülni. Előzetesen már tudtam, hogy mire számítsak, így nem lepett meg, hogy az 1390 Ft-os árba beletartozott néhány szem krumpli és káposztasaláta is extraként. Nem túl nagy, de kedves, és ami talán még fontosabb, rendkívül ízletes köretek ezek. A burger is nagyon gusztán nézett ki, jó rendesen megpakolva minden jóval. Meg sem kockáztattam harapni, így maradt a jó öreg kés és a villa. A sajt és a szószok remek körítést kínáltak a húshoz, ami egyébként teljesen rendben volt, de azért el nem ájultam tőle. Valahogy így voltam a zsemlével is. Az adag egyébként megint csak jól el volt találva, tökéletesen jóllaktam a végére. Összességében tehát pozitív volt az élmény, igaz, a nagy világmegváltás elmaradt. Azért biztos, hogy vissza fogok térni még a fentebb említett két burger miatt, de a szomszéd asztalhoz felszolgált nachos is rendkívül bizalomgerjesztő volt.




XL Burger @ Gyros Grill, Gyöngyös
Csakúgy mint legutóbb, ismét egy gyöngyösi állatkerti látogatás, oroszlánsimogatás után alakult úgy, hogy harapnivaló után néztünk, a múltkori eat & go után pedig ezúttal a szomszédos görög helyre esett a választás. Az alap szériás hamburgerek közül én rögtön bekértem az XL nevezetűt, hiszen már alapból nem számítottam túl extra élményre, akkor viszont legalább lakjak jól! Ez még így is csupán 500 forintba került. Kértem bele sajtot is extraként, amiért 70 forintot kellett pluszba kiperkálni. A kiszolgálás egyébként abszolút 10/10 volt, nagyon kedves és minden részletre kiterjedő a felvilágosítás a hozzávalók tekintetében. A hamburger a kiírásnak megfelelően hagymát és uborkát tartalmazott (jó sokat) és egy nagy salátalevelet. Ez is a strandos kategóriát erősítette, de ebben a műfajban még mindig a Szentlélek téren található hambis a bajnok, mert az legalább finom, ez viszont megint egy semleges, kissé íztelen ügy volt. De legalább éhes nem maradtam.



Kandalló Burger @ Kandalló, Budapest
Ismét egy régi kiszemelt helyet sikerült letesztelni egy nyugis vasárnap kora estén, és már rögtön itt az elején leszögezném, hogy egy minden szempontból tökéletes választásnak bizonyult az itt eltöltött idő. Útközben gondolkoztam is, hogy lehet nem ártott volna asztalt foglalni, de szerencsére így is volt helyünk, bár a belépést követően rögtön feltűnt hogy itt simán teltház van vasárnap este is. Kedvesen felinvitáltak az emeletre, ahol aztán végigböngészve a kínálatot előbb 1-1 korsó kézműves sört, majd 1-1 burgert kértünk. Én leginkább a Kandalló és a dupla sajtos negyed kilós között vacilláltam, végül az előbbi mellett döntöttem. Elsőként a kecskeméti vörösbegy sört ízleltem meg, ami igencsak kedvemre való volt, de a későbbiekben megkóstoltak (gyömbér, kukorica) sem okoztak csalódást. Nagyon kellemes hangulatú a hely, a kiváló sörválaszték mellett pedig kisvártatva az étel is hamar bebizonyította, hogy bizony egy igazán rendkívüli hellyel van dolgunk. Annyira nem vagyok odáig a ciabattás burgerekért, de ez azonnal térdre kényszerített. Külön piros pont jár a rendkívül ízléses tálalásért. A burgerhez jár héjában sült krumpli és egy kis káposztasaláta is, mindkettő igazán remek volt, de sokáig el is felejtettem a körethez nyúlni annyira magával ragadott a burger. A ciabatta is kiváló volt, de az igazi király persze a 18 dekás húspogácsa volt (medium,inkább medium rare, hiszen tiszta rózsaszín volt az egész), ami a libamájjal és lilahagymalekvárral, valamint a cheddar sajttal együtt valami elképesztő elegyet alkotott. Ugyan első ránézésre nem tűnt óriási adagnak, de maximálisan jóllaktam, pedig farkaséhesen érkeztem. Azt hiszem ezek után nagyon nem is kell magyarázni, hogy maximálisan pozitív volt az élmény, és már csak a rendkívül gazdag sörválaszték miatt is egészen biztosan visszajáró vendég leszek, de az étlapon szereplő többi versenyzőt is szíves örömest fogom letesztelni, az már egyszer biztos! A 2290 Ft-os ár talán sokaknak lehet riasztó, de azért ha jobban szemügyre vesszük, hogy miből is áll össze ez a burger, szerintem nyugodtan kijelenthetjük, hogy nem túlzó az összeg egy ilyen abszolút felső kategóriás ételért. Végre egy burger, amiben megtaláltam azt a bizonyos pluszt!!!





17dkg Hamburger @ Bajor Söröző, Budapest
A Móricz közelében található Bajor Sörözőben tavaly július óta lehet hamburgert is enni, én pedig egy toplistás burger cikkben figyeltem fel minderre, nemrégiben pedig személyesen is megtapasztalhattam, hogy mit tud a hely. Egy órával érkezés előtt jutott eszembe, hogy lehet nem lenne rossz asztalt foglalni, és hát milyen jól is tettem, mivel pont volt még egy kétszemélyes asztalnyi helyük. Igen, ez egy igazi klasszikus kis pici kocsma, viszont annál hangulatosabb! Először még nem kértünk kaját, inkább csak egy HBH kézműves sört iszogattunk, ami igen jó kezdésnek bizonyult. Mivel farkasordító éhség nem kínzott, így beértem egy 17 dekás hússal operáló burgerrel, mivel jól tudtam, hogy köretként egy kis lábasnyi krumpli is járni fog hozzá. Nem sokkal később meg is érkezett a vágódeszkán felszolgált menü és először egy picit megijedtem, mert úgy tűnt, a kelleténél kicsit tovább sikerült sütni a dolgokat, főleg a krumpli tűnt égettnek. A burgert ezúttal szigorúan kézzel ettem, nem is volt vele gondom, egész jól sikerült egyben tartani. Extraként csupán ementáli sajtot kértem, a minden ilyenkor szokásosnak mondható kellékkel (lilahagyma, saláta, paradicsom) megpakolt burger maga pedig rendkívül finom, ízletes volt. Nem volt hivalkodó, hanem egész egyszerűen JÓ volt, nem igazán lehetett mibe belekötni. Szerencsére a krumplival se volt semmi gond, csupán az ehetetlen forrósága szabott gátat annak, hogy ne kapkodjam be gyors egymásutániságban az egészet, mivel valami elképesztően finom volt egyébként. Sokaknak talán túlságosan is sós, nekem viszont pont nagyon tetszett, a borsozásért pedig jár a hatalmas pacsi! Összességében tehát nagyon pozitív volt az élmény, és ahhoz képest hogy először picit féltem, hogy az időközben megjött étvágyat nem fogja a burger kielégíteni, igencsak jóllakottan távoztunk a helyről. Mindez pedig 1100 forintért, ami azért több, mint baráti ár. Nagyon jó dolog, hogy vannak ilyen szuper helyek, akik felfedezik a lehetőséget abban, hogy mekkora extra vonzerő lehet egy frissen készített meleg étel, hiszen a legtöbb kocsmában/szórakozóhelyen már annak is örülni kell, ha van zsíroskenyér vagy ropi. Arról nem is beszélve, hogy a Bajor Sörözőben ráadásul igen dicséretes az italválaszték is, tehát minden adott itt is egy jó kis visszatéréshez!




Burger Mustra #1 [Magic Burger, Retro Amerika Étterem (Pécs), ...]
Burger Mustra #2 [Zöld Pardon, Kaja.hu, ...]
Burger Mustra #3 [Bodega, Burger House, Belfrit, ...]

A bejegyzés trackback címe:

https://csabikonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr568577334

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása