Gasztro Túra - Saját készítésű ételek, illetve különböző élmények, tapasztalatok a hazai és külföldi ízek világából!

Csabi Konyhája

Kolbászos-rizses rakott zöldbab

2014. január 18. - Csabi Konyhája

Tudom, unalmas lehet már amikor sokadjára is azzal jövök, hogy ez vagy az a kedvencem, de hát nincs mit tenni, a rakott zöldbab megint egy olyan klasszikus étel ami hosszú évek óta ott virít a nagy kedvenceim listáján. Én mondjuk eddig mindig darált hússal és tésztával csináltam, most viszont gondoltam egyet és egy kicsit másképp készítettem el. Ugyan jól sikerült ez a verzió is, de én inkább maradok a régi jól bevált módszernél a továbbiakban.

Első lépésként megolvasztottam egy kb. negyed vajat egy lábasban, amihez hozzáadtam még két gerezd apróra vágott fokhagymát, majd rázúdítottam 1kg fagyasztott zöldbabot (vajbabot). Megsóztam, kb. fél deci vizet is adtam hozzá és fedő alatt pároltam kb. 20 percig. Közben egy közepes fej apróra vágott hagymát megdinszteltem, egy tk ételízesítő, némi bors, és egy tk édes pirospaprika és egy pici erőspaprika hozzáadásával. Ezt a hagymás ügyet egy tepsi alján szépen elegyengettem és közben felraktam egy bögrényi rizst is főni. Amikor mindennel elkészültem, akkor jöhetett a rétegzés. A bab felével kezdtem, majd a rizs, utána pedig egy szál jófajta hazai kolbász következett felkarikázva. A 30dkg reszelt sajtból egy keveset felhasználtam már itt, majd jöhetett a maradék zöldbab. A tetejét beborítottam egy nagy doboz tejföllel, finoman megsóztam, majd a maradék sajt zárta a sort. Előmelegített sütőben 180 fokon 40 perc alatt készre sütöttem. Fincsi lett a végeredmény, bár nekem még mindig a tésztás/darálthúsos verzió az igazi, kedvet is kaptam az elkészítéséhez! Majd a közeljövőben biztos sort kerítek rá és jól beszámolok majd róla. :) Ti egyébként hogyan ismeritek/szeretitek a rakott zöldbabot?




A bejegyzés trackback címe:

https://csabikonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr138577332

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása