Gasztro Túra - Saját készítésű ételek, illetve különböző élmények, tapasztalatok a hazai és külföldi ízek világából!

Csabi Konyhája

Burger Mustra #10

2014. augusztus 06. - Csabi Konyhája

Ahogy a legutóbb ígértem, most ismét tudatosan rámentem a magasabb kategóriájú helyekre, régi kiszemeltekre. Ennek örömére egy közel hibátlan összeállítást olvashattok az alábbiakban!

Marha Burger @ Spíler, Budapest

Egy a közeli Városháza Parkban megrendezett cseh sörfesztiválon elfogyasztott néhány finom ital után született meg az elhatározás, hogy együnk egy jó burgert, így a Gozsdu udvar felé vettük az irányt, bízva benne, hogy valami jófélét biztos találni fogunk. Cimborám ajánlására a Spílernél foglaltunk végül helyet. A választék nincs túlbonyolítva: van marhás meg bárányos. Mi az előbbit kértük, a várakozást enyhítendő pedig egy jó sört. Kis idő múlva megérkeztek a burgerek, amik már ránézésre is nagyon ígéretesnek tűntek. Az első harapás után pedig olyan megsemmisítő erejű katarzist éreztem, amivel azért elég régen találkoztam az elmúlt idők tesztelései során. A házi zsemle légiesen könnyed, egyszerűen tökéletes volt, a hús szintén, de a kegyelemdöfést akkor is az angol mustár adta meg, amivel a buci alja lett megkenve. Ezen felül az ilyenkor szokásos zöldségek szerepeltek még, de az előbb említett trió tökéletessége olyan harmóniában állt egymással, hogy az valóban párját ritkítja. Ráadásul a helyszínhez képest az 1380 Ft-os ár sem mondható túlzásnak. Egy minden szempontból tökéletes burger, amilyennel már nagyon régen találkoztam! Nincs túlbonyolítva, viszont amilyen egyszerű, olyan nagyszerű!


 
Texas Burger marhabélszínből @ Rézangyal Mediterran Bistro, Budapest

Egy februári steak fogás után ez alkalommal egy burger miatt tértem vissza a Liszt Ferenc téren található Rézangyal Mediterran Bistroba egy újabb akciós ajánlatnak köszönhetően. Már akkor is szemeztem a burger kínálattal és az újabb igen kedvezőnek mondható Bónusz Brigád akció (2990 Ft két burger + köretért) gondolkodás nélküli vásárlásra buzdított. Egy szép napos délután pedig  a teraszon helyet foglalva izgatottan vártam a végeredményt...
Sültkrumpli helyett ez alkalommal hagymakarikát kértem köretnek, a várakozás ideje alatt pedig egy csapolt sört kortyolgattam. Egész hamar megérkezett a burger ami már látványra és illatra is előrevetítette a pozitív élményt. Első körben félbevágtam az egészet és az egyik felét késsel-villával, a másikat pedig kézzel adagoltam a számba. Nincs mit szépíteni, ez egy gasztronómiai katarzis volt. Minden szinten tökéletes volt a mű. A zsemle és a hús is hibátlanul teljesített, ráadásul a hús rendkívül karakteres ízvilággal rendelkezett, amivel a zöldségek és a szósz is tökéletesen harmonizált. A hagymakarika is remekül teljesített, amivel egyébként a tányér szélén elhelyezett kis pestót szépen fel is itattam. Remek élmény, ideális adag. Nem szoktam indokolatlanul szórni a dicséreteket, de ahogy a Spíler burger, úgy ez is hozta azt a pluszt, amit az utóbbi időben elég kevés helyen találtam meg. Aki teheti, mindenképp ugorjon be ide és próbáljon ki egy jó burgert egyszer!
 
Full Extra Burger @ Zing / Budapest Park
A Zing már jó ideje rajta szerepelt a listámon. Eléggé felemás véleményekkel találkoztam eddig, az pedig, hogy szinte minden blogos listán az élen végez az utóbbi időben, különösen magasra helyezte az elvárásokat. Néhány hete célzottan mentem is komámmal enni egy jót náluk a Gozsdu udvarban de csodák csodájára zárva találtuk a délutáni órákban... Az utóbbi időben pedig egy másik jó barátom zengett ódákat arról, hogy milyen jó burger van a Budapest Parkban. Na, több se kellett nekem, fentem is a fogamat egy jó hamburgerre, miközben egy régóta várt koncertre igyekeztünk a szakadó esőben. Legnagyobb meglepetésemre a helyszínen hamar realizáltam, hogy már ide is betört a Zing, így viszont legalább két legyet üthettem egy csapással. Nem kis meglepetésemre kicsit ötvözve van a mainstream kajáldák működési elvével a dolog, hiszen előrecsomagolt burgerek közül lehet választani! Ez mondjuk azért valamilyen szinten érthető is, hiszen egy nagyobb roham alkalmával így ők sem havaznak el teljesen és a vendégnek sem kell várnia. Mondjuk azért a személyzet nem egy emberből áll, szóval ha nagyon adnának a dologra, akkor szerintem így is kivitelezhető lenne az ügy. Szerintem nem egyedül vagyok azzal, hogy inkább rászánok pár percet a dologra, de az frissen, előttem készüljön.

Jobb híján egy csocsóasztalt neveztünk ki étkezőnek, ami legalább fedett volt. A kicsomagolást követően érkezett a következő negatív élmény, a látvány. Nem épp egy kívánatos kézműves gourmet csoda tárult elém. Egy kicsit összeesett volt az ügy, az viszont jól látszott hogy a hagymával és a zöldségekkel nem spóroltak. Szerintem egy 1300 forintos burgernek nem így kéne kinéznie... Az első harapás után pedig elmaradt a katarzis is. Nem mondanám, hogy rossz volt, de a nevével ellentétben, semmi extra. Sőt! A hús kifejezetten rágós volt, ebben mind a hárman megegyeztünk. Persze a szakadó esőben néhány sör után így is jólesett, de ennél mindenképp többet vártam volna, főleg ilyen áron. Mondjuk ezek után kíváncsi lennék, hogy 990-ért milyen lehet a Street Burger, ha ez full extrának számított... Sajnos mindenképp csalódásnak nevezném az első zinges élményemet, de talán majd egyszer a jövőben adok még egy esélyt nyugodtabb körülmények között a Gozsdu udvarban is.
 
Házi óriás hamburger @ Pizza Korzó, Szentendre



Már korábban is szemeztem a Péter Pál utca és a Dunakorzó sarkán található Pizza Korzóval, aminek hirdetőtáblájára nagy betűkkel van kiírva, hogy itt bizony házi hamburger is kaphat (sőt, még fish & chips is!) a pizzán kívül. Nos, ez alkalommal, úgy döntöttem, hogy nem hagyom ki, és a kerthelyiségben helyet foglalva vártam, hogy vajon mire képes ez a házi óriás hamburger 990 forintért. A külcsín igencsak szimpatikus, a zsemle 100% házi készítés, és ugyan a laposabb fajtából való, de ez cseppet sem baj. Én anno évekkel ezelőtt egy legendás békéscsabai hamburgerezőben ettem ennyire finom, friss ropogós zsemlét (a csabai hely sajnos a nyitás után 1-2 évvel bezárt), szóval ez egy óriási plusz pont volt kezdésként. Érdekes módon a zsemle alsó felén kapott helyet a sajt, ami elég rendesen bele is volt olvadva, majd erre került egy elég vékony, viszont rendkívül ízletes és az egész bucit kitöltő hússzelet, majd a szokásos zöldségek. Gyermeki lelkesedéssel falatoztam, hibát nem találtam benne. Ennyi pénzért pedig igencsak az ajánlott kategória.


Burger Mustra #1 [Magic Burger, Retro Amerika Étterem (Pécs), ...]
Burger Mustra #2 [Zöld Pardon, Kaja.hu, ...]
Burger Mustra #3 [Bodega, Burger House, Belfrit, ...]
Burger Mustra #4 [W35, Kandalló, Bajor Söröző] 
Burger Mustra #5 [Pig37, Burger House, Attaboy!, Roni]
Burger Mustra #6 [Véndiófa, Rendelő, Hamburger Bár, Speed] 
Burger Mustra #7 [Bubba's Water Grill, Fanni Büfé, Monkey's Cafe & Bar, Kandalló Kézműves Pub] 
Burger Mustra #8 [Kertem, BRGR, Nautilus Hajósbár]
Burger Mustra #9 [Sárospatak & Békéscsaba]

A bejegyzés trackback címe:

https://csabikonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr18577244

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása