Gasztro Túra - Saját készítésű ételek, illetve különböző élmények, tapasztalatok a hazai és külföldi ízek világából!

Csabi Konyhája

Zellerszár krémleves

2016. február 16. - Csabi Konyhája

Régen csináltam már krémlevest, az utóbbi időben meg amúgyis teljesen rákattantam a zellerszárra, úgyhogy adta magát, hogy miből készítsek egy jó kis levest a legközelebbi adandó alkalommal. Ezúttal egyáltalán nem bonyolítottam túl a dolgokat, a lehető legegyszerűbb módját választottam a főzésnek.


Némi olajon 10 perc alatt lepirítottam az apróra vágott vöröshagymát (30dkg), amit 1tk ételízesítővel és jó sok frissen őrölt tarkaborssal fűszereztem. A végén két kisebb gerezd fokhagymát is reszeltem hozzá, majd jöhetett az előzetesen száraira szedett, megmosott, majd felkockázott zellerszár, amit a hagymás alapommal jól összeforgattam és gyakori kevergetés mellett 5 percen keresztül pirítottam még, miközben a zeller fantasztikus illata egyre erőteljesebben belengte az egész konyhát. Ezután felöntöttem fél liter vízzel, dobtam hozzá egy marhahúsleves kockát, majd fedő alatt, időnként megkeverve 10 percen keresztül rotyogtattam. Ezután botmixerrel jó alaposan végigturmixoltam, hozzáöntöttem 2dl tejszínt (20%), reszeltem bele egy negyed szerecsendiót, valamint még egy evőkanál dijoni mustárt is adtam hozzá. Jó alaposan elkevertem és rottyantottam még egyet a levesemen. Egy igazán sűrű, jó kis krémlevest kaptam, eléggé extrém ízvilággal. Nekem elnyerte a tetszésemet, nagyon jól passzol egymáshoz a zeller és a mustár, ráadásul nagyon egészséges is a zeller, úgyhogy biztos, hogy fogok még valamit főzni a felhasználásával a közeljövőben...



A bejegyzés trackback címe:

https://csabikonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr398576852

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása