Gasztro Túra - Saját készítésű ételek, illetve különböző élmények, tapasztalatok a hazai és külföldi ízek világából!

Csabi Konyhája

Chicken Mole - a Revolución újabb nagy dobása!

A legjobb dolog, ami egy csirkecombbal történhet.

2016. október 21. - Csabi Konyhája

Az alig fél évvel ezelőtti nyitása óta visszatérő szereplő lett itt a blogon a fővárosi Revolución, ami persze egyáltalán nem meglepő. A Tex-Mex vonal egyik legerősebb és vitathatatlanul legváltozatosabb szereplője a hely, ahova én is újra beugrottam nemrég gyanútlanul és egy őrült nagy lakmározás lett a vége. Balogh Dani feketeöves kreatív nagymester már akkor felcsigázott legújabb kreációjával, amit akkor csak egyszerűen csokis-chilis csirkeként definiált. Időközben debütált is a dolog, én pedig nem hagyhattam teszt nélkül ezt a nem mindennapi menüt.

dsc00108.JPG

Elsőként le kell szögeznem, hogy bár nagy chili és "minden, ami erős" fan vagyok, de a chilis csokit például ki nem állhatom. Így volt bennem némi félsz előzetesen... A tálalás hozza a már jól megszokott magas színvonalat, egy gyors körbefotózást követően pedig elsőként a szószba kóstoltam bele. TE JÓ ÉG! Valami ilyesmi volt a reakcióm. Mert hogy ez valami leírhatatlan csoda, amit óriási hiba lenne csak úgy le csoki-chilizni. Mert hát eleve 16 alapanyag ördögi keverékéből áll össze ez a mágikus szósz, ami pontosan az én ízlésemnek lett kitalálva. Ráadásul az a helyzet, hogy engem nagyon de nagyon emlékeztetett a saját, spéci chilis bab alapomra, ami nem teljesen véletlen az összetevők listájára vetett pillantás után... Úgyhogy tegye szépen mindenki félre az előítéletét és irány a Revolución, mert ezt bizony mindenkinek meg kell kóstolnia!

dsc00104.JPG

dsc00107.JPGPersze a szósz még önmagában még nem minden, de hát van itt mellé egy hibátlan csirkecomb, ami egy olyan mexikói rizságyon fekszik, amitől megint csak hidegvizes borogatást kellett kérnem. Ennél finomabb, pikánsabb rizzsel én még sosem találkoztam korábban. Kellemesen csípős, és a lehető legjobb állagúra főtt, nem mellesleg pedig tökéletesen passzol a szószos csirkéhez. Vannak itt még olyan apróságok, mint néhány szem szőlő, és némi újhagyma, ami nem csak dekorációként funkcionál, hanem szintén nagyon jó kis extra dimenziókat ad az összképhez. Egy szó mint száz, minden létező várakozásomat felülmúlta ez a csoda, ami csak korlátozott ideig marad az étlapon!

Ha ez még nem lett volna elég, kaptam egy kis kóstolót a legújabb desszert fejlesztésből is, ami egy négy zselé rétegből álló gyümölcsbomba. Mivel nem vagyok kifejezetten édessszájú, ez még nekem se okozott semmi megerőltetést, hiszen lényegében egy jó kis gyümölcstálat ettem, nagyon jó levezetése volt a lakomának.

dsc00123.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://csabikonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr6811825495

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása