Gasztro Túra - Saját készítésű ételek, illetve különböző élmények, tapasztalatok a hazai és külföldi ízek világából!

Csabi Konyhája

Sütőtökös-túrós süti

Tészta nélkül készül és elképesztően lágy a végeredmény

2023. október 29. - Csabi Konyhája

Nagy kedvencem a sütőtök, ahogy a túró is, így aztán nagyot nem tévedhettem, amikor a szóban forgó süti elkészítésére adtam a fejem, amihez a Femina oldalán futottam bele egy nagyon szimpatikus receptbe, amit most szokásomtól eltérően lényegében változtatás nélkül készítettem el.

dsc05483_1.JPG

HOZZÁVALÓK

500g sült sütőtök (Hokkaido, de persze lehet más fajta is)
500g túró
180g kristálycukor
2 csomag vanillin cukor (2x12g)
4 tojás (M)
1tk fahéj
2ek kefír
2ek kukoricakeményítő
vaj a tepsi kikenéséhez
1ek búzadara

Kezdésként megsütöttem két Hokkaido tököt, amiből nekem pont 500g tök lett a végeredmény, amit botmixerrel pürésítettem és 2 tojás, 60g cukor, 1tk fahéj és egy cosmag vanillin cukor hozzáadása után jó alaposan összekevertem ezt a sütőtökös alapot. Egy másik tálban villával áttörtem 500g túrót, amihez hozzáadtam 2ek kefírt, 2 tojást, egy csomag vanillin cukrot, 2ek kukoricakeményítőt, 120g cukrot  és ezt is alaposan összekevertem. Egy kisebb kivajazott tepsibe 1ek búzadarát szórtam, majd először a túrós alapot egyengettem el, majd ráborítottam a sütőtökös keverékemet is és határozott mozdulatokkal egy spatula segítségével igyekeztem kialakítani a márványozott keveredést. 170 fokra előmelegített sütőbe toltam és 35 perc alatt készre sütöttem. Mivel a süti elkészülte után el kellett mennem otthonról, így most kivételesen ki tudtam várni, míg teljesen kihűl és csak ekkor szeleteltem fel. 

Az egyetlen igazán komoly gond ezzel a sütivel, hogy mivel nem csak eszméletlenül finom, de tészta hiányában egészen elképesztően lágy és könnyed az egész, így konkrétan lehetetlenség abbahagyni. Én konkrétan a fél tepsivel megettem hirtelen felindulásból. A két réteg csíkozott keveredése ugyan nekem nem jött össze, de ettől függetlenül én maximálisan elégedett voltam a végeredménnyel.

dsc05485_1.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://csabikonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr4318242969

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása