Gasztro Túra - Saját készítésű ételek, illetve különböző élmények, tapasztalatok a hazai és külföldi ízek világából!

Csabi Konyhája

Ricottás-csokis süti

Egyszerű és nagyszerű finomság

2023. október 24. - Csabi Konyhája

Nagy sajttorta rajongóként odáig még nem jutottam, hogy elkészítsem az első saját művemet, de ezzel a mostani sütivel úgy érzem, hogy felsorakoztam a startvonalhoz, hiszen egyfajta "hamis sajttorta" lett a végeredmény. Rendkívül egyszerű ennek a finomságnak az elkészítése, ami garantáltan levesz mindenkit a lábáról. dsc05474.JPG

HOZZÁVALÓK 

750g ricotta
4 tojás (M)
130g cukor
100g étcsoki (85%)
30g keményítő
csipet só
1 lime

Egy nagyobb tálban felvertem 4 tojást, amihez egy csipet sót és 130g cukrot is adtam és jó alaposan, habosra kevertem. Ekkor a ricottát is hozzáadtam egy lime reszelt héjával és a felének a levével együtt és szépen egyneműre kevertem. Utolsó lépésként 30g kukoricakeményítőt és 100g apróra vágott étcsokit (85%) is hozzákevertem, majd végül egy kivajazott tortaformába (22cm) öntöttem. 180 fokra előmelegített sütőbe toltam és 75 perc alatt készre sütöttem.

A felszeleteléssel érdemes megvárni, hogy teljesen kihűljön, én ezt nem bírtam kivárni, így még félig langyosan nekiestem és hát én magam is alig akartam elhinni, hogy mennyire könnyed és finom lett ez a kis süti. Természetesen hűtőbe téve más képet mutat, jobban megszilárdul az egész, én pedig áfonyalekvárral emeltem egy még magasabb szintre az élményt. 

dsc05461.JPG

dsc05458.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://csabikonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr3918238901

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása