Gasztro Túra - Saját készítésű ételek, illetve különböző élmények, tapasztalatok a hazai és külföldi ízek világából!

Csabi Konyhája

Rebarbarás kevert süti

A pihe-puha tészta és a rebarbara mennyei találkozása

2024. május 27. - Csabi Konyhája

Nagyon szeretem a rebarbarát, de sajnos a beszerzése nem mindig annyira egyszerű, így aztán amikor idén először teljesen véletlenül megláttam, azonnal tudtam, hogy cselekednem kell! Korábban még süteményt sosem készítettem belőle, így aztán eléggé adta magát a dolog, és igazából egy korábban már jól bevált alapreceptből (egres, barack, szamóca, ananász) kiindulva született meg ez az ellenállhatatlanul finom desszert.

dsc05893.JPG

HOZZÁVALÓK 

400g rebarbara
30g cukor
2 tojás (L)
200g görög joghurt
100g napraforgó olaj
250g liszt
12g sütőpor
12g vanillin cukor
150g cukor
2-2g fahéj, bazsalikom

Kezdésként a megmosott rebarbara végeit levágtam, majd kb. 2cm nagyságú darabokra vágtam, majd 30g cukorral alaposan összeforgattam és félretettem. Egy nagyobb tálban alaposan összekevertem a lisztet, a sütőport, a vanillin cukrot, a kristálycukrot a fahéjjal és a bazslikommal együtt. Egy másik tálban felvertem a két tojást majd egyneműre kevertem előbb az olajjal, majd a görög joghurttal is. A két tál tartalmat egyesítettem és egyneműre kevertem. Sütőpapírral kibélelt tepsibe (24x28cm) öntöttem a masszát és egyenletes eloszlattam rajta a rebarbarát és minden egyes darabot kicsit belenyomkodtam a tésztába. 180 fokra előmelegített sütőbe toltam (légkeverés nélkül) és 30 perc alatt készre sütöttem. Némi pihentetést követően jöhetett a szeletelés, majd ízlés szerint némi porcukorral is meghinthetjük még.

dsc05886_1.JPG

dsc05887.JPG

dsc05888.JPG

Ránézésre és illatra is egészen elképesztően vadító lett a végeredmény, de szerencsére az ízvilággal és az állaggal se volt semmi probléma. Az ízvilág igazából semmihez se fogható, egy rendkívül izgalmas kavalkád, hiszen a savanykás-fanyar rebarbarával csodásan harmonizál az enyhén fahéjas-bazsalikomos tészta, állagra pedig a tészta is egészen elképesztően puha, lágy és szaftos lett, a rebarbara pedig lényegében lekvár állagúra sült. Aki esetleg idegenkedne a rebarbarától, ezzel a sütivel bátran kezdheti az ismerkedés.

dsc05891.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://csabikonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr1318413811

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása