Gasztro Túra - Saját készítésű ételek, illetve különböző élmények, tapasztalatok a hazai és külföldi ízek világából!

Csabi Konyhája

Piña Colada kocka

Pihe-puha sütemény ananásszal és kókusszal a főszerepben

2023. május 10. - Csabi Konyhája

Korábban már készítettem egy jó kis ananászos-kókuszos muffint, és ahogy már akkor a receptnél is írtam, az ananász pürésítése nem biztos hogy a legjobb ötlet volt az ananász érvényesülése szempontjából. Mindenképp el akartam készíteni egészben hagyott ananász darabokkal is, de mivel én nem nagyon szeretem kétszer ugyanazt elkészíteni, így azért némileg csavartam a történeten...

dsc05021_1.JPG

Egy tálban alaposan összekevertem 200g lisztet, 100g kókuszreszeléket, 150g cukrot, egy csomag (12g) vanillin cukrot és egy teáskanálnyi (6g) szódabikarbónát. Egy másik tálban pedig előbb felvertem két tojást (M) és egyneműre kevertem 100ml mogyoróolajjal. Hozzákevertem 250g kefírt és 300g darabolt ananászt is. Végül a két tál tartalmát is összekevertem és egy sütőpapírral bélelt kisebb tepsibe (24x28cm) öntöttem. 180 fokra előmelegített sütőbe toltam (légkeveréses funkció használatával) és 25 perc alatt készre sütöttem, ami idő alatt gyönyörű aranybarnára sült a teteje. Miután kihűlt, felkockáztam és némi porcukorral megszórtam. Én egy picit türelmetlen voltam és még langyosan estem neki a szeletelésnek, így sajnos nem is sikerültek a legszebbre a kockák.

dsc05016_1.JPG

dsc05017_1.JPG

Nos, a végeredmény valami egészen fenomenális lett. Ezúttal értelemszerűen az ananász is jobban kiérződött a kókusz mellett és az egész süti nem csak meseszerűen pihe-puha lett, de valami egészen őrületesen szaftos is, még másnap is! Természetesen az ízesítés, illetve a hozzáadott gyümölcs tetszés szerint variálható.

dsc05025.JPG

dsc05024.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://csabikonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr7318120068

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Blackmagicwoman 2023.05.10. 10:48:47

Erre a párosításra nem gondoltam volna, de nagyon teszik. Gondolom szeletként és muffinként egyaránt megállja a helyét.

Csabi Konyhája · http://csabikonyhaja.blog.hu 2023.05.11. 07:23:51

@Blackmagicwoman: Örülök, hogy tetszik! Az ananász-kókusz egy nagyon jó kombó! Persze mindkét verzióban szuper, annyi, ahogy itt is írtam, hogy az ananászt jobb kockázva hagyni, mint pürésíteni.
süti beállítások módosítása