Gasztro Túra - Saját készítésű ételek, illetve különböző élmények, tapasztalatok a hazai és külföldi ízek világából!

Csabi Konyhája

Kókuszos-ananászos muffin

Piña Colada sütiként újjászületve

2022. július 27. - Csabi Konyhája

A blog rendszeres olvasói már jól tudják, hogy az elmúlt bő egy évben eléggé beszippantott a muffinkészítés tudománya és nagy sikerrel készítettem már néhány eléggé őrült ízkombinációt is. Gondoltam ismét itt az ideje valamit alkotni ebben a műfajban és rögtön el is határoztam, hogy a kókuszt fogom középpontba állítani, ami után már nem is kellett sok ahhoz, hogy a népszerű koktél ízvilágát akarjam megidézni.

dsc04154.JPG

A már jól bevált alap mesterrecept arányait alkalmazva egy nagyobb tálban előbb a szárazanyagokat kevertem alaposan össze: 150g liszt, 150g nádcukor, 100g kókuszreszelék, 1-1 csomag (12g) sütőpor és vanilin cukor, csipet só. Egy másik tálban pedig 100g kókuszolajat két tojással (L) és 300g leturmixolt ananásszal összekevertem (én az egyszerűség kedvéért konzerv ananásszal dolgoztam), majd a két tál tartalmát kézi habverővel alaposan átkevertem. A muffinsütő formát kibéleltem a kis papírkákkal majd belekanalaztam szépen a masszát. Utólag már persze okos az ember, de itt én azt javaslom, hogy akár pár szem kisebb ananászdarabot is érdemes lehet elhelyezni a formában az intenzívebb ízélmény kedvéért.

dsc04143.JPG

dsc04144_1.JPG

190 fokra előmelegített sütőben (légkeveréses funkcióval) 20 perc alatt készre is sütöttem. 5 percig hagytam pihenni a muffinokat a formában, majd rácsra kiszedve vártam, hogy kihűljenek. A szokásos pihe-puha szuper állag most sem maradt el, illetve az ízélmény is egészen fantasztikus lett, bár az ananász úgy igazán nem tudott érvényesülni ebben a közegben, ezért is írtam fentebb, hogy érdemes lehet némi egészben hagyott ananász darabkával is feltuningolni a muffint, de igazából így se volt okom panaszra. Kókuszrajongóknak egész biztosan be fog jönni ez a kis desszert finomság.

dsc04156.JPG

dsc04151.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://csabikonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr617892165

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása