Gasztro Túra - Saját készítésű ételek, illetve különböző élmények, tapasztalatok a hazai és külföldi ízek világából!

Csabi Konyhája

Citromos muffin

Egy üde, könnyed finomság

2024. július 31. - Csabi Konyhája

Imádom a muffinokat, rengeteg receptem szerepel itt a blogon is, most pedig a nyárra való tekintettel gondoltam egy igazán üdítő, frissítő és szuper könnyed muffint készítek citrommal a főszerepben!

dsc05950.JPG

HOZZÁVALÓK (12 db)

150g liszt
150g cukor
12g sütőpor
12g vanillin cukor
csipet só
1tk őrölt gyömbér
2 tojás (M)
100g görög joghurt
100g napraforgóolaj
30g mazsola
2 citrom húsa (160g)
1 citrom reszelt héja

Jó szokás szerint egy nagyobb tálban összekevertem a száraz alapanyagokat (liszt, cukor, sütőpor, vanillin cukor, só, gyömbér), egy másik tálban pedig előbb felvertem a tojásokat, majd egyneműre kevertem előbb az olajjal, majd a görög joghurttal is. Hozzákevertem a leturmixolt citromot, a reszelt citromhéjat és a mazsolát is, végül pedig egyesítettem a két tál tartalmát. A papírkosárkákkal kibélelt muffinformába kanalaztam a matériát és 180 fokra előmelegített sütőbe toltam és 25 perc alatt készre sütöttem.

dsc05946.JPG

dsc05947.JPG

Öt percig még a muffinformában pihentettem, majd rácsra kiszedve vártam meg, míg teljesen kihűltek a muffinok. ízében értelemszerűen erőteljesen dominál a citrom, állagban pedig egy igazán habkönnyű textúra jelenik meg. Egy igazi ellenállhatatlan, habzsolható finomság. 

dsc05949.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://csabikonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr8318455839

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása