Gasztro Túra - Saját készítésű ételek, illetve különböző élmények, tapasztalatok a hazai és külföldi ízek világából!

Csabi Konyhája

Áfonyás muffin

Pihe-puha finomság pofonegyszerűen

2023. augusztus 15. - Csabi Konyhája

Továbbra sem akar szűnni fanatizmusom, miszerint mindenből is muffint készítek, hol a legegyszerűbb utat választva, hol egy kicsit kísérletezgetve. Ezúttal egy faék egyszerű sütemény készült, aminél a már jól bevált alaprecepthez "csak" hozzáadtam az áfonyát, igaz rögtön kétféle verzióban...

dsc05291.JPG

HOZZÁVALÓK

175g liszt
100g kristálycukor
12g sütőpor
12g vanillin cukor
csipet só
2 tojás (M)
100g napraforgóolaj
250g áfonya

Először a száraz alapanyagokat kevertem össze egy nagyobb tálban: 175g lisztet, 100g kristálycukrot, 12g sütőport és szintén 12g vanillin cukrot, valamint egy csipet sót. Ezután egy másik tálban felvertem két tojást (M), amit egyneműre kevertem 100g napraforgóolajjal. Az áfonya felét leturmixoltam és a tojásos olajhoz kevertem, majd a maradék áfonyát is hozzáadtam, végül pedig a két tál tartalmát néhány határozott mozdulattal összekevertem. A papírkosárkákkal kibélelt muffin formába töltöttem a masszát és 180 fokra előmelegített sütőbe tolva 20 perc alatt készre sütöttem (légkeveréses funkciót használva). A sütőből kivéve 10 percig még a formában pihentettem, majd rácsra kiszedve vártam meg, hogy teljesen kihűljenek a muffinok.

dsc05285.JPG

dsc05286.JPG

Nagy meglepetés nem ért, szokás szerint egy jó kis könnyed tésztájú finomság született, áfonyával a főszerepben! Még másnap is ugyanolyan jó, ha nem jobb az állaga amúgy ennek a muffinnak, a kérdés csak az, hogy marad-e másnapra?! :) 

dsc05287.JPG

dsc05289.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://csabikonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr718191909

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása