Gasztro Túra - Saját készítésű ételek, illetve különböző élmények, tapasztalatok a hazai és külföldi ízek világából!

Csabi Konyhája

Egres muffin

Túróval és görög joghurttal gazdagítva

2023. augusztus 03. - Csabi Konyhája

A legutóbbi egres süti után nem bírtam ki és muszáj volt végül muffint is készítenem e remek kis gyümölcsből, ezúttal viszont kicsit háttérbe szorítva az egres uralkodó ízvilágát és így egy sokkal lágyabb ízű, harmonikus kis desszert született.

dsc05273.JPG

HOZZÁVALÓK
150g liszt
150g kristálycukor
csipet só
12g vanillin cukor
10g sütőpor
2 tojás (M)
100g napraforgóolaj
1250g egres (lehet fagyasztott is)
100g túró
100g görög joghurt

Egy nagyobb tálban először a száraz hozzávalókat kevertem össze: 150g liszt, 150g kristálycukor, csipet só, 12g vanillin cukor és 10g sütőpor. Egy másik tálban pedig felvertem két tojást (M), amit aztán 100g napraforgóolajjal és a leturmixolt egressel (125g) is egyneműre kevertem. Előzetesen villával alaposan összetörtem 100g túrót, amit aztán kikevertem 100g görög joghurttal is és végül a tojásos alaphoz kevertem. Néhány határozott mozdulattal a két tál tartalmát is összekevertem majd a papírkosárkákkal kibélelt muffin formába kanalaztam.

dsc05267.JPG

dsc05268.JPG

180 fokra előmelegített sütőbe toltam (légkeveréses funkciót használva) és 20 perc alatt készre sütöttem. 10 percig még a formában hagytam a muffinokat, majd rácsra kiszedve vártam meg, hogy teljesen kihűljenek, végezetül pedig némi porcukrot is szórtam rá. Szokásos könnyű tészta és az egres jellegzetes ízvilága jellemzi ezt a muffint, amihez nagyon jól passzol a túró és a görög joghurt kettőse. 

dsc05271_1.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://csabikonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr5018183195

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása