Gasztro Túra - Saját készítésű ételek, illetve különböző élmények, tapasztalatok a hazai és külföldi ízek világából!

Csabi Konyhája

Egres süti

Görög joghurttal és búzadarával is gazdagítva a tésztája

2023. július 28. - Csabi Konyhája

Nagy kedvencem az egres, azaz a pöszméte, ahogy én a leginkább szeretem hívni. Így aztán elkerülhetetlen volt, hogy süssek valami finomat belőle, az utóbbi idők nagy slágerreceptjét (barackos-túrós, szamócás-fehércsokis, ananászos-kókuszos) alapul véve el is készítettem ezt a jó kis egres hangsúlyos süteményt.

dsc05259.JPG

HOZZÁVALÓK

200g liszt
150g kristálycukor
csipet só
12g vanillin cukor
10g sütőpor
200g búzadara
300g görög joghurt
2 tojás (M)
100g napraforgóolaj
300g egres

Kezdésként 200g búzadarát elkevertem 300g görög joghurttal és egy órán keresztül pihentettem. Közben egy nagyobb tálban elkevertem a száraz alapanyagokat: 200g liszt, 150g cukor, csipet só, 1 csomag (12g) vanillin cukor és 10g sütőpor. Egy másik tálban felvertem 2 tojást (M), amit aztán egyneműre kevertem 100g napraforgóolajjal és a joghurtos darával is, utolsóként pedig 300g félbevágott egres is csatlakozott ehhez a menő alaphoz. Végül összekevertem a két tál tartalmát és egy sütőpapírral kibélelt kisebb tepsibe (24x28cm) borítottam. 180 fokra előmelegített sütőbe toltam (légkeveréses funkciót használva) és 30 perc alatt készre sütöttem.

dsc05255.JPG

dsc05256.JPG

10 percig még hagytam a tepsiben, majd vágódeszkára kiszedve vártam meg, hogy teljesen kihűljön és csak ekkor szeltem fel. Ízlés szerint még némi porcukorral is meg lehet szórni. A korábbi sütikhez képest ez most egy picit masszívabb állagú finomság lett a dara miatt, de ez a koncepció része volt, illetve kíváncsi voltam én magam is, hogy milyen is lesz így, de igazából ez a süti is hozta a kötelezőt. Különleges ízvilágú, fanyar finomság ez, aminek falatozását szinte lehetetlen abbahagyni, illetve nálam itt is bejött a hűtőben tárolás, nekem legalábbis hűtőhidegen jobban ízlett.  

dsc05257.JPG

dsc05258.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://csabikonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr7518178049

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása