Gasztro Túra - Saját készítésű ételek, illetve különböző élmények, tapasztalatok a hazai és külföldi ízek világából!

Csabi Konyhája

Sütőben sült, édes túrós tészta

Egy rendkívül ütős desszert

2024. május 15. - Csabi Konyhája

Nagy kedvencem a túrós tészta és legalább ugyanilyen nagy kedvencem bármi, ami édes túróval és mazsolával készül. Ugyan nem találtam fel a spanyolviaszt, de jó ötletnek bizonyult a két világot egyesíteni, aminek egy ellenállhatatlanul finom, igencsak kiadós desszert lett a vége, ami mondjuk egy leves után akár önmagában is megállja a helyét.

dsc05855.JPG

HOZZÁVALÓK (6 ADAG)

500g száraztészta
500g túró
100g cukor
125g mazsola
200g tejföl (20%)
60g vaj (82%)
3 tojás (M)
12g vanillin cukor
1 citrom reszelt héja
porcukor tálaláshoz

Egy nagyobb tálban villával alaposan átnyomkodtam a túrót majd hozzáadtam a tejfölt, a tojásokat és az olvasztott vajat és alaposan összekevertem. Ezután a cukorral, vanillin cukorral, mazsolával és a reszelt citromhéjjal is összeforgattam és végül az időközben megfőtt tésztával is alaposan összekavartam. Én fodros nagykockát használtam, de ez persze abszolút ízlés dolga. Egy kivajazott tepsiben elegyengettem a tésztát és 190 fokra előmelegített sütőbe toltam (légkeverés nélkül), 30 perc alatt készre sütöttem. Egy kicsit érdemes várni a felszeleteléssel, tálalásnál pedig még némi porcukorral lehet tovább fokozni a látványt és az ízélményt.

Túl nagy meglepetés nem ért, hiszen amint azt a bevezetőben is írtam, mindent imádok, ami ilyen túrós keverékkel készül, így aztán ezt is kifejezetten imádtam, ráadásul tényleg eléggé laktató is, egy igazi egyszerű de nagyszerű finomság melegen és hidegen egyaránt! 

dsc05854_1.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://csabikonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr7318396033

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Blackmagicwoman 2024.06.02. 09:21:32

Ez szuper és egyszerû recept ! Koszi szepen biztosan kipróbálom. ?
süti beállítások módosítása