Gasztro Túra - Saját készítésű ételek, illetve különböző élmények, tapasztalatok a hazai és külföldi ízek világából!

Csabi Konyhája

Burger Mustra #13

2014. szeptember 22. - Csabi Konyhája

A Római-part különkiadás (#1, #2) megírása alatt is belefutottam 1-2 hamburgerbe, amik sajnos kivétel nélkül a csalódás, vagy épp a semmi extra cím nem éppen büszke tulajdonosai lettek nálam. Volt szerencsém kecskeméti útszéli furcsasághoz, fővárosi agyonhype-olt csalódáshoz, hosszú évek után először újra betértem egy kommersz hambishoz is, végezetül pedig egy leginkább strandos kategóriába illő szendvicset is kóstoltam.


Betyár Burger @ Útonálló, Kecskemét 
Augusztus 20-án egy kecskeméti fesztivál után sikerült kipróbálni a szóban forgó egységet, ami igencsak gazdag választékkal rendelkezik, illetve már egy ideje helyi lakosnak számító régi cimborám kifejezetten ajánlotta a helyet, ami kezdetben bizakodásra adott okot. Nem éppen rövid morfondírozást követően a Betyár burger mellett tettem le a voksom ami a következőkből állt: húspogácsa, bacon, sertéstarja, jégsaláta, paradicsom, uborka, zöldpaprika, pirított hagyma, bbq szósz. Kinézetre egész bizalomgerjesztőnek tűnt, legalábbis afelől biztos voltam, hogy éhes nem fogok maradni. Negatívum viszont, hogy a zsemle nem tűnt túl frissnek, és valahogy felmelegíteni se sikerült. Elsöprő erejű ízvilágot sem tartogatott a két zsemle közé halmozott rengeteg minden, sőt, valaminek kifejezetten kissé kellemetlen íze volt... Összességében valahogy ilyen disznótoros fíling volt az egész, amiben nyilván a tarja volt a ludas. 900 forintért igazából azt kell mondanom, hogy egy kiadós étkezés volt, viszont nagy burgerélményként nem vonult be a történelembe.

 
Cabbie Burger @ Black Cab, Budapest

Már jó ideje rajta volt a listámon a hely, sőt, az első Burger Mustra cikkemhez valaki be is ajánlotta, mint "legjobb" burgerezőt... Aztán nemrég egy számomra sokkal inkább kézenfekvő helyen megnyílt a második üzletük is és dicsőítő cikkek tömkelegébe futottam újfent, bár a cikkekben szereplő képek korántsem bizonyultak meggyőzőnek. Aztán valahogy mégis úgy alakult, hogy az "ős" helyszínen, a Mester utcában sikerült letesztelnem, hogy mire föl ez a nagy hajcihő. Röviden a sok hűhó semmiért jutott elsőre eszembe a falatozás közben, mivel a burger kicsi, a zsemle teljesen felejtős, a hús íztelen. Körülbelül ennyi. A design oké, de a burger semmilyen extra élményt nem nyújtott, ami pedig az árakat is figyelembe véve különösen fájó, hiszen ennyiért minimum két lelkiismeretes HÉV megállós burgert meg lehet enni... Mindenképp csalódás volt az élmény, de azért majd a Rákóczi úti egységben is kipróbálok valamit egyszer.

 
Grand Bic Mac @ McDonalds, Budapest 
Szökőévente egyszer előfordul, hogy jobb híján kénytelen vagyok a mekiben kajálni, így volt ez egy késő szombat este is, amikor a Mammut környékén már semmilyen értelmes étkezési lehetőség nem volt nyitva. A villamosmegállókban látható jópofa reklámból már ismertem ezt a Grand burgert (1090.-), így gondoltam be is nevezek rá. Hát azért nagy sokkot nem okozott az óriási méreteivel a szendvics, ahogy a teljesen semleges ízvilág is hozta a kötelezőt, amire teljes mértékben fel voltam készülve. Bár nincs különösebben szükségem az időnkénti megerősítésre, de legalább arra jó volt ez az élmény, hogy továbbra is magabiztosan hagyjam figyelmen kívül az étteremlánc által felkínált lehetőségeket.

 
L.A. Burger @ Fat-Cat Büfé, Budapest
Névről ismerős volt már a hely, így egy véletlenszerű Tompa utcai séta közben meg is örültem a találkozásnak és rövid étlapmustrát követően az L.A. burger (850.-) tűnt a legszimpatikusabbnak (buci, 10dkg házi húspogácsa, bacon, cheddar sajt, salátalevél, francia hagyma, paradicsom, uborka, gomba, jalapeno, öntet). Egyébként pont sült egy húspogácsa ami elég jól nézett ki és az illatfelhő is elég bizalomgerjesztő volt és a kiszolgálás is renkdívül szimpinek bizonyult. Kint foglaltunk helyet, majd néhány perc múlva meg is érkezett a mű. Első ránézésre sajna nem tűnt túl megnyerőnek a dolog ezzel a hatalmas szezámos zsemlével, az aggodalmam pedig az első harapás után igazolást is nyert. Sajnos nem volt túl jónak mondható a buci és igazság szerint az egész ízvilágot az indokolatlanul sok zöldség uralta. Főleg egy ekkora zsemlében, ennyi zöldség teljesen elnyomja azt a kis 10 dekás húspogácsát, a baconnel pedig egyáltalán nem is találkoztam. Így aztán külön egy kis falatot is ettem a húsból magában és egyébként teljesen rendben találtam. Sajnos balga módon ráadásul az összes választható szószt is bevállaltam, ami szintén kissé rontott az összképen, igaz, ez már az én hibám volt. Összességében nem mondanám rossznak ezt, de a semmi extránál többnek nem nevezném. Viszont legalább éhes nem nagyon maradtam utána. Egyébként én a normál verziót kértem, de van lehetőség nagy adagra is.


Burger Mustra #1 [Magic Burger, Retro Amerika Étterem (Pécs), ...]
Burger Mustra #2 [Zöld Pardon, Kaja.hu, ...]
Burger Mustra #3 [Bodega, Burger House, Belfrit, ...]
Burger Mustra #4 [W35, Kandalló, Bajor Söröző] 
Burger Mustra #5 [Pig37, Burger House, Attaboy!, Roni]
Burger Mustra #6 [Véndiófa, Rendelő, Hamburger Bár, Speed] 
Burger Mustra #7 [Bubba's Water Grill, Fanni Büfé, Monkey's Cafe & Bar, Kandalló Kézműves Pub] 
Burger Mustra #8 [Kertem, BRGR, Nautilus Hajósbár]
Burger Mustra #9 [Sárospatak & Békéscsaba] 
Burger Mustra #10[Spíler, Rézangyal, Zing, Pizza Korzó - Szentendre]  
Burger Mustra #11 [Római-part I.]  
Burger Mustra #12 [Római-part II.]  
 

A bejegyzés trackback címe:

https://csabikonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr148577224

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása