Gasztro Túra - Saját készítésű ételek, illetve különböző élmények, tapasztalatok a hazai és külföldi ízek világából!

Csabi Konyhája

Fokhagymás sült répa

Mennyei köret, ami önmagában is egy kiváló csemege!

2017. december 04. - Csabi Konyhája

A levesbetéten kívül akár nyersen, magában fogyasztva, vagy megpárolva, megsütve is kiváló csemege/köret tud lenni a répa! Most a sütőben sült formáját választottam egy jó kis kencével megkoronázva isteni egytálétel született, amivel az egyetlen igazi baj, hogy nagyon hamar elfogy, annyira ellenállhatatlanul finom!

dsc04091.JPG

1.2 kg répával dolgoztam, amit hosszában negyedeltem, majd szilikonos sütőpapírral kibélelt tepsiben szorosan egymás mellett elhelyeztem. A mázhoz 6 gerezd reszelt fokhagymát használtam, amit 1dl olívaolajban 1ek méz hozzáadásával elkevertem és a következők szerint fűszereztem: 1-1tk só és durvára őrölt bors, némi kurkuma, és egy negyed szerecsendió reszelve. Igyekeztem úgy eloszlatni ezt a mázat a répa szeleteken, hogy lehetőség szerint mindenhova jusson belőle, majd alufóliával lefedve 200 fokra előmelegített sütőbe toltam 45 percre, végül fólia nélkül még további negyed órán keresztül sütöttem.

Már látványra is roppant gusztusos volt az egész, tálalásnál pedig még némi friss, apróra vágott petrezselyemmel koronáztam meg a mázas répát. Rendkívül szaftos, édeskés, ütősen fűszeres, igencsak extrém ízvilágú csemege született, ami akár önmagában fogyasztva is tökéletes csemege, húsok mellé pedig mesés köretként funkcionálhat ez a répa csoda.

A bejegyzés trackback címe:

https://csabikonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr3613425581

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása