Gasztro Túra - Saját készítésű ételek, illetve különböző élmények, tapasztalatok a hazai és külföldi ízek világából!

Csabi Konyhája

Krémfehérsajtos-gombás csirke

Búzasörrel készül ez a krémes és pikáns fogás

2023. május 14. - Csabi Konyhája

Nagyon szeretem a Kronenbourg 1664 Blanc búzasört, aminek különleges ízvilágát a hozzáadott citrusnak és koriandernek köszönheti és régóta terveztem már, hogy egyszer majd valamit főzök a felhasználásával. A legutóbbi egyszerű de nagyszerű fokhagymás-tejfölös csirke receptemet turbóztam fel kissé ehhez a mostani ételhez.

dsc05012.JPG

Két evőkanálnyi kókuszolajon fehéredésig pirítottam, kavargattam 1kg kockázott csirkemellet, amit ezután 1-1tk sóval, őrölt köménnyel, borssal, korianderrel, gyömbérrel és egy késhegynyi habanero chilivel fűszereztem, valamint 5 nagyobb gerezd (22g) fokhagymát is reszeltem rá. Egy alapos összeforgatást követően az 500g krémfehérsajt is a lábasba került. Érdemes előtte kisebb darabokra vágni/törni/morzsolni, hogy könnyebben tudjuk kavargatni, hamarabb elolvadjon. Egy-két perccel később egy csokor felkarikázott újhagyma (100g) és egy felkockázott lilahagyma (200g) is csatlakozott a díszes társasághoz 500g csiperkegombával együtt. Én szeretem ha kicsit rusztikusabb, nagyobb darabokban megmarad a gomba, de ez persze ízlés dolga. Ekkor felöntöttem egy doboz (500ml) Blanc sörrel és a forrást követően 100g rizst is még hozzáadtam és 15 percig (illetve a rizs puhulásáig) rotyogtattam, időnként megkeverve. Ekkor fedő alatt pihentettem még 5 percig és végül egy egészen mesés, krémes állagúra sűrűsödött a szaft és már nagyon kíváncsian vártam, hogy milyen íze lehet ennek az igencsak vadul illatozó ételnek.

dsc05009.JPG

dsc05010_1.JPG

Az első falatnál fel is hördültem, hiszen én magam se voltam felkészülve egy ennyire intenzív és különleges ízélményre. A fűszerezés és a sör kettőse egy egészen parádés ízélménnyé állt össze és minden előzetes várakozásomat sikerült felülmúlni ezzel. Eddig is szerettem ezt a sört, de most elég nagyot nőtt a szememben és egész biztosan fogok még majd valamit főzni a felhasználásával a későbbiekben is. (4-5 adag)

dsc05011.JPG

dsc05015_1.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://csabikonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr1318118194

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása