Gasztro Túra - Saját készítésű ételek, illetve különböző élmények, tapasztalatok a hazai és külföldi ízek világából!

Csabi Konyhája

Sütőtökös-csirkés tészta sajttal és júhtúróval

Sütőben összesütve nyeri el végső formáját ez a mennyei finomság

2023. november 20. - Csabi Konyhája

Sütőtökből sosem elég alapon most egy brutális rakottas ételt készítettem, amiben egészen elképesztő és változatos ízek kavarognak. Laktató és ellenállhatatlan finomság!

dsc05529.JPG

HOZZÁVALÓK (6 adag)

800g csirkemellfilé
600g sült sütőtök
500g tetszés szerinti száraztészta
1-1tk só, fekete bors, római kömény, zsálya, koriander, füstölt paprika
10g fokhagyma
300g juhtúró
200g tejföl (20%)
2 tojás
200g szeletelt bacon
300g füstölt sajt
kókuszzsír

Kezdésként megsütöttem a kisebb darabokra vágott tököt, de most csak 40 percig sütöttem, nem akartam, hogy teljesen krémes legyen, hiszen még majd el fog tölteni némi időt a sütőben. Közben egy kanálnyi kókuszzsíron a már több receptemnél alkalmazott módon, magas hőmérsékleten lepirítottam a felkockázott csirkemellet, amit csak a művelet végén (5 perc) fűszereztem sóval, borssal, római köménnyel, zsályával, korianderrel és füstölt paprikával, valamint a reszelt fokhagymát is hozzáadtam és még 1 percig kavargattam ezt a csirkés alapot. Ehhez adtam hozzá a közben kifőtt tésztát, amit szintén ne főzzünk túl, hiszen még lesz ideje a sütőben tovább puhulni. Végül a meghámozott és felkockázott sütőtökkel is összeforgattam és egy zsírral kikent tepsibe borítottam. A tetejére csorgattam egy előzetesen kikevert juhtúrós-tejfölös-tojásos mixet, majd reszelt sajttal is beborítottam az egészet. Végül a bacon szeletekkel fejeztem be ezt az igencsak ínycsiklandozó rétegzést és sütőbe toltam még 20 percre (180 fok légkeveréssel), illetve amíg a bacon megpirul. Ahogy az ilyenkor lenni szokott, érdemes 20 percet legalább várni még a felszeletelés előtt.

Mit is mondhatnék, egy tényleg nagyon különleges ízbomba született, édes és sós, fűszeresen pikáns ízek keveredésével a főszerepben. Nem csak rendkívül finom, de igencsak laktató is ez a fogás!

dsc05531.JPG

dsc05533_1.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://csabikonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr9918262693

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása