Gasztro Túra - Saját készítésű ételek, illetve különböző élmények, tapasztalatok a hazai és külföldi ízek világából!

Csabi Konyhája

Csicsriborsós répakrémleves

Kellemesen pikáns és laktató ez a krémes finomság

2023. április 22. - Csabi Konyhája

Korábban már többféleképpen is készítettem répakrémlevest, de most valahogy megint kedvet kaptam hozzá és ezúttal egy teljesen új megközelítéssel álltam neki a főzésnek, a végeredmény pedig egy igazán karakteres, laktató finomság lett.

dsc04925.JPG

Némi felhevített mogyoróolajon üvegesre pirítottam 350g kockázott vöröshagymát, amit meghintettem 1tk sóval. Öt perccel később 4 gerezd reszelt fokhagyma (13g) is csatlakozott az alaphoz és egy mindössze egyperces kavargatást követően 1ek mézet is csurgattam hozzá és további 1-2 perces kavargatás következett. Ekkor felöntöttem egy liter vízzel (de persze ha van alaplevünk, használjuk azt) és hozzáadtam egy felkockázott burgonyát (270g) és a szintén felkockázott sárgarépát (600g). Gazdagon fűszereztem a következőképpen: 1-1tk őrölt bors, füstölt paprika, fahéj, gyömbér, római kömény, kurkuma és koriander. Miután felforrt a leves, 10 percig rotyogtattam csökkentett hőfokon, ami idő alatt szépen meg is puhultak a zöldségek. Botmixerrel alaposan végigturmixoltam és fél citrom levét ekkor még hozzáöntöttem és még 1tk sóval, füstölt paprikával és egy negyed frissen reszelt szerecsendióval beállítottam a végső ízvilágot. Alaposan összekevertem a levest, tálalásnál pedig konzerv csicseriborsóval gazdagítottam és apróra vágott friss petrezselyemmel díszítettem. 

A végeredmény egy finoman csípős, rendkívül karakteres ízvilágú, krémes és kiadós leves lett. Persze lehet még tovább dúsítani tejszínnel vagy esetleg sajttal, én most direkt kicsit puritánabb végeredményt tűztem ki célul előzetesen. (4 adag)

dsc04927.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://csabikonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr2918104456

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Blackmagicwoman 2023.04.25. 15:31:22

Csabi, ez szuper ötlet ki fogom próbálni. Köszönöm szépen megint!

:-)

Csabi Konyhája · http://csabikonyhaja.blog.hu 2023.04.25. 19:35:42

@Blackmagicwoman: Jaj, hát nagyon szívesen. Örülök, hogy tetszik! :)
süti beállítások módosítása