Gasztro Túra - Saját készítésű ételek, illetve különböző élmények, tapasztalatok a hazai és külföldi ízek világából!

Csabi Konyhája

Avokádó-krémleves

Pikáns és laktató, krémes finomság

2023. június 05. - Csabi Konyhája

Már szinte mindenből csináltam krémlevest és mivel nem nagyon szeretek ismételni, mindig keresem az újabb alapanyagakat, hogy miből is lehetne még valami finomat összehozni. Aztán a napokban megakadt a szemem az akciós avokádón és rögtön el is határoztam, itt az ideje, hogy ez az általam egyébként igencsak kedvelt alapanyag is feliratkozzon a krémleveseim listájára. Érdemes pár nappal előre megvenni már az avokádót, hogy megpuhuljon a főzésig, vagy már eleve puhábbat válasszunk.

dsc05049.JPG

Kezdésként egy evőkanálnyi kókuszolajon üvegesre pirítottam 270g kockázott lilahagymát, amire először csak egy teáskanálnyi sót szórtam. Öt perccel később 4 gerezd (19g) reszelt fokhagymát is hozzáadtam és borsoztam, egy percig kevergettem, majd felöntöttem 500ml vízzel. Forrás után egy leveskockát is dobtam hozzá (alaplé használata esetén ez kihagyható), 1tk őrölt korianderrel is meghintettem és 3db (400g) kisebb darabokra vágott avokádót is hozzáadtam az alaphoz egy lime kifacsart levével együtt. Öt percig rotyogtattam a levest, majd alaposan átturmixoltam botmixerrel. Egy merőkanálnyi levest alaposan összekevertem 200g tejföllel (20%) és a leveshez öntöttem, reszeltem rá némi szerecsendiót és újra átturmixoltam. A végeredmény egy bársonyosan krémes leves lett, amihez tálalásnál némi tortilla chipset is pakoltam és füstölt paprikával is megszórtam. Az ízvilág kellően különleges és pikáns lett, pont ahogy előzetesen terveztem. Akár némi pirított baconnel is lehet még tovább gazdagítani a levest, én most megmaradtam a vega vonalnál. (4 adag)

dsc05045.JPG

dsc05047.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://csabikonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr7318138704

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása