Gasztro Túra - Saját készítésű ételek, illetve különböző élmények, tapasztalatok a hazai és külföldi ízek világából!

Csabi Konyhája

Gombás hurka édesburgonyás tésztával

Egy egészen őrült ízkavalkád

2022. december 12. - Csabi Konyhája

Én mondjuk azt vallom, hogy a jó ételnek nincs szezonja és képes vagyok bármit, bármikor megenni, illetve elkészíteni, de azért a télhez tagadhatatlanul kapcsolódik a disznótor és a disznótoros ételek. Ezen a vonalon elindulva gondoltam, hogy készítek egy igazán elborult műfaji keveredést és a nemrégiben nagy sikerrel elkészített batátást tésztával kombinálva a végeredmény egy eléggé extrém ízbomba lett. dsc04448.JPG

Kezdésként egy evőkanálnyi sült zsíron átpirítottam 450g hurkát, amit előzetesen kibontottam a bélből. Öt perccel később már az 500g csiperkegomba is csatlakozott, amit előzetesen úgy vágtam fel, hogy lényegében durván negyedeltem, kicsit nagyobb darabokra hagytam, de ez abszolút ízlés dolga. Egy újabb öt perces hőkezelést és kavargatást követően 1-1tk sóval, borssal, zsályával és kakukkfűvel fűszereztem, valamint 3 gerezd (10g) fokhagymát is reszeltem rá. Egy alapos átkavarást követően 200ml tejszínt is hozzáadtam, valamint a tészta főzővízéből két merőkanálnyit és 1-2 percig rotyogtattam még ezt a csodás alapot.

dsc04444.JPG

dsc04445_1.JPG

Ezzel párhuzamosan a már megfőtt tésztát (500g) összedolgoztam a nálam jól bevált mikrós módszerrel elkészített édesburgonyával. (Két nagyobb darab batátát megmostam, alaposan megszurkáltam villával, majd lefedve, maximum hőfokon 6 perc alatt vajpuha lett mikróban.) 1-1tk sóval és füstölt paprikával is meghintettem, majd ehhez a tésztához öntöttem a gombás-hurkás szakanyagomat és egy kiadós összekeverést követően el is készült ez a nem mindennapi tésztaétel. Tálalásnál még tetszés szerinti sajtot is reszelhetünk rá és indulhat a falatozás!

dsc04447.JPG

dsc04449.JPG

Egy valóban nem mindennapi ízvilágot sikerült megalkotni, amiben a hurka és a gomba párosával egészen őrült kontrasztban áll az édesburgonyás tészta, de valahogy mégis működik a dolog és én kaján mosollyal az arcomon lapátoltam befelé az ételt. Ízekben rendkívül gazdag és roppant laktató fogás! (4-5 adag) 

A bejegyzés trackback címe:

https://csabikonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr1317994370

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása