Gasztro Túra - Saját készítésű ételek, illetve különböző élmények, tapasztalatok a hazai és külföldi ízek világából!

Csabi Konyhája

Medvehagymás sajtos tészta

A krémes tésztát még kolozsvári szalonna is gazdagítja

2024. április 15. - Csabi Konyhája

Ezerrel dübörög a medvehagyma szezonja, én pedig nagy rajongóként természetesen sosem hagyhatom ki, hogy valami finomságot készítsek ebből a fantasztikus alapanyagból. Ezúttal egy elég egyszerű, de annál ütősebb tésztaételt készítettem, amiben csak úgy vibrálnak az ízek. Ez bizony tényleg nem egy kispályás recept, hiszen a nincs olyan hogy túl sok sajt mondást azzal egészítettem ki, hogy nincs olyan, hogy túl sok medvehagyma!

dsc05835_1.JPG

HOZZÁVALÓK (4 adag)

300g kolozsvári szalonna
250g vöröshagyma (pucolva)
12g fokhagyma (pucolva)
300g medvehagyma
500g tetszőleges száraztészta
200ml habtejszín
800ml víz
300g reszelt edami sajt
1-1tk só, bors

dsc05832.JPG

Kezdésként némi zsiradékon szép pirosra pirítottam a csíkozott szalonnát (8 perc), amihez aztán a felkockázott vöröshagyma csatlakozott, sóztam, borsoztam és egy ötperces aktív kevergetés után a reszelt fokhagyma is a lábosba került. Egy perccel később az apróra vágott medvehagymát is hozzáadtam a szalonnás-hagymás alaphoz és egy kicsit hagytam, hogy összeessen. Három perccel később hozzáöntöttem a tejszínt és a tésztát is hozzáborítottam, majd felöntöttem annyi vízzel, hogy éppen ellepje a tésztát, ez nálam 8dl volt. A forrást követően még 14 percig rotyogtattam ezt a csodás szakanyagot, amit időnként megkevertem, a végén pedig a sajttal is alaposan átforgattam. Ezzel pedig el is készült ez a rendkívül intenzív ízvilágú, szaftos és krémes finomság, amivel egyszerűen nem lehet betelni! 

dsc05833.JPG

dsc05834.JPG

dsc05836_1.JPG

 

A bejegyzés trackback címe:

https://csabikonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr5818377787

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása