Gasztro Túra - Saját készítésű ételek, illetve különböző élmények, tapasztalatok a hazai és külföldi ízek világából!

Csabi Konyhája

Egy igazán különleges sajtos tészta

Szalonnával, hagymával és camembert szeletekkel egybesütve

2023. november 29. - Csabi Konyhája

Egy instán látott receptvideó adta az ötletet a szóban forgó étel megalkotásához, ami egy igazán különleges élmény, egyfajta továbbgondolt, elborult carbonara variáns, amit csak ajánlani tudok minden tészta és sajt fanatikusnak! dsc05562.JPG

HOZZÁVALÓK (4-6 adag)

750g makaróni tészta
300g kolozsvári szalonna
360g vöröshagyma
4 tojás
30g friss petrezselyemzöld
2x120g camembert
150g érlelt sajt (Dziugas)
1-1tk só, fekete bors

Kezdésként némi zsiradékon lepirítottam a csíkozott kolozsvári szalonnát (6p), majd hozzádobtam a felkockázott vöröshagymát is. Sóztam, borsoztam és 9 percig kevergettem, kavargattam, majd a közben al dentére főtt és leszűrt tésztával és az apróra metélt friss petrezselyemmel összeforgattam. A felvert tojásokkal összekevertem 100g reszelt sajtot és egy merőkanálnyi főzővíz társaságában a tésztához öntöttem és ismét egy jó alapos átforgatás következett. Egy kisebb kiolajozott tepsiben (24x28cm) elegyengettem a tészta felét és két hosszában félbevágott camembert sajtot is elhelyeztem a tésztaágyon. Gazdagon megborsoztam frissen őrölt tarkaborssal és befedtem a maradék tésztával. A tetejére még szórtam 50g sajtot és 190 fokra előmelegített sütőbe toltam (légkeveréses funkcióval) és 20 perc alatt készre sütöttem.

Mit is mondhatnék, egy igencsak izgalmas és erőteljes ízvilágú tésztacsoda született, amit erősen ural a borsosság és hát persze a camembert, mindehhez pedig nagyon jól passzol a kolozsvári szalonna szintén karakteres ízvilága. Én csak négy kockára vágtam a nagy művet, így aztán igencsak emberes adagok születtek, kisebb étkűeknek ebből kijön 6 adag is simán. 

dsc05553_1.JPG

dsc05556.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://csabikonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr7618268879

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása