Gasztro Túra - Saját készítésű ételek, illetve különböző élmények, tapasztalatok a hazai és külföldi ízek világából!

Csabi Konyhája

Spaghetti alla carrettiera

Egy rendkívül egyszerű de nagyszerű szicíliai tésztaétel

2023. szeptember 20. - Csabi Konyhája

Nagy tészta fanatikusként az utóbbi pár évben időről-időre elkalandoztam már az autentikus olasz tésztaételek világában és mindig rá kellett döbbennem, hogy mennyire jól tud működni az egyszerű de nagyszerű elv. Nos, ez ennél az ételnél hatványozottan is igaz, ennél egyszerűbben tényleg nem is tudom mit és hogyan lehetne alkotni.

dsc05349_1.JPG

HOZZÁVALÓK (2 adag)

400g spagetti tészta
100ml extra szűz olívaolaj
11g fokhagyma
csipet só
chili ízlés szerint
15g friss petrezselyem
125g érlelt kemény sajt
frissen őrölt tarkabors

Amíg fő a tészta, addig elkészítjük a szósz alapot, ami igazából annyit jelentett jelen esetben, hogy 100ml extra szűz olívaolajat összekevertem egy csipetnyi sóval, 11g egészen apróra kockázott fokhagymával és némi chilivel. Közben lereszeltem 125g sajtot is, ami hivatalosan pecorino, én ezt most egy 12 hónapig érlelt zsíros kemény sajttal (Dziugas) helyettesítettem és megint csak egészen apróra metéltem 15g friss petrezselymet. A tésztát én mondjuk sose főzöm teljesen készre/puhára, most különösen érdemes erre ügyelni, a leszűrés előtt pedig egy merőkanállal érdemes félretenni a főzővízből is. A tésztára öntöttem az olajos keveréket, egy alaposan átkeverést követően pedig a petrezselyem és a sajt is hozzáadásra került a főzővízzel együtt és egy jó alapos átforgatást követően el is készült ez a szuper finomság.

dsc05348_1.JPG

Tálalásnál én még frissen őrölt tarkaborssal is megkoronáztam, de ízlés szerint akár további chilivel vagy petrezselyemmel is lehet még tuningolni a végeredményt. Ha nagyon le akarnám egyszerűsíteni a dolgot, akkor ez egy igazán olaszos sajtos tészta, annak viszont tényleg kegyetlen jó! Elég sok receptet átnyálaztam a főzés előtt és hát ez is tipikusan egy olyan étel, hogy ahány ház, annyi szokás. Van, ahol sajt helyett pirított zsemlemorzsával szórják meg a tésztát, van olyan verzió, hogy paradicsommal készítik és olyat is találtam, ahol szardellát is adnak még a tésztához. 

dsc05350.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://csabikonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr2818216009

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása