Gasztro Túra - Saját készítésű ételek, illetve különböző élmények, tapasztalatok a hazai és külföldi ízek világából!

Csabi Konyhája

Kolbászos-káposztás háromszögek

Ideális vendégváró, vagy épp útravaló finomság

2023. január 10. - Csabi Konyhája

Lassan két éve már, hogy egy nagyobb cikket szenteltem a leveles tésztából készíthető finom falatok lényegében kifogyhatatlan tárházának, most pedig elérkezett az idő, hogy egy újabb fejezet szülessen a témakörben.

dsc04572.JPG

Egy evőkanálnyi olvasztott sült zsíron üvegesre pirítottam egy fej felkockázott lilahagymát (90g), majd a savanyúkáposzta (200g) és a felkockázott jó kis házikolbász (120g) is a lábasban landolt 1-1tk feketeborsos, köményes és kurkumás fűszerezéssel egybekötve, majd egy ötperces hőkezelést és aktív kavargatást követően félrehúztam és megvártam, hogy egy kicsit kihűljön ez a mesés szakanyag.

dsc04564.JPG

Én két csomag leveles tésztával dolgoztam (2x275g), ha már lúd, legyen kövér alapon. Igyekeztem 3-3 egyenlő kockára felvágni a tésztát és egyenletesen eloszlattam a kolbászos alapot a kockákra, majd háromszög formában összehajtottam, a szélüket pedig nedves kézzel nem csak összenyomtam, de még vissza is hajtottam és villával is lenyomkodtam biztos ami biztos. A tetejüket alaposan megkentem egy felvert tojással, amihez egy csipet sót is adtam előzetesen és egy kicsit meg is szurkáltam villával a háromszögeket. Ízlés szerinti magokat is szórhatunk még a tetejére, ez most nálam lenmag volt. 190 fokra előmelegített sütőben (légkeveréses funkcióval) 20-25 perc alatt készre, szép egyenletesen aranybarnára sül.

dsc04566.JPG

dsc04567.JPG

dsc04569.JPG

A kivételt követően mindig a várakozás percei a legnehezebbek, de érdemes türelemmel lenni, hogy ne égessük szét a szánkat. Igazából a végeredmény hozta az előzetesen elvárható szokásos szintet, hiszen ilyen alapanyagokkal nem igazán lehet mellélőni. Nyilván a végtelenségig lehet variálni a töltelékek sorát, én most egy ilyen egyszerű de nagyszerű verzióval maximálisan megelégedtem. Kiváló lehet vendégvárónak vagy épp útravalónak is, hiszen nem csak frissen, melegen, de még másnap, hidegen is egészen kiváló élményt egy ilyen kis háromszög elfogyasztása.

dsc04571.JPG

dsc04579.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://csabikonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr3018022196

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása