Gasztro Túra - Saját készítésű ételek, illetve különböző élmények, tapasztalatok a hazai és külföldi ízek világából!

Csabi Konyhája

Almarózsa muffin

Leveles tészta az alapja ennek a különleges és látványos desszertnek

2024. március 01. - Csabi Konyhája

Az almarózsa nem egy újkeletű dolog, bár eddig engem elkerült és úgy látom, hogy alapvetően két verzióban szokás készíteni. Az egyik az általam is használt muffin formás opció, de anélkül egy még látványosabb végeredményt kaphatunk, legközelebb majd én is kipróbálom.

dsc05818.JPG

HOZZÁVALÓK (12db)

2x275g leveles tészta
4 alma hámozva, kicsumázva (490g)
60g cukor
30g vaj
40g baracklekvár
6g fahéj

Kezdésként a tölteléket készítettem el, amihez 4 almát meghámoztam, kicsumáztam és kisebb kockákra vágtam. Ha vékony szeletekre szeljük, az mondjuk a feltekerésnél előnyös lehet, de azért így is tudtam boldogulni vele, illetve a végeredmény szempontjából hangsúlyosabb is volt így találkozni 1-1 almakockával. Egy kisebb lábosba belekerült a cukor, a vaj, a lekvár és a fahéj, no meg az alma. Elkezdtem melegíteni, időnként megkavarva összesen egy 10 perces hőkezelést kapott ez az igazán remek almás töltelék, amit utána hagytam kihűlni. 

dsc05810.JPG

A leveles tésztát 6-6 csíkra vágtam és elosztottam rajta az almás szakanyagot és feltekerve az előzetesen kiolajozott muffinformába helyeztem a tekercseket, amiket kicsit le is nyomkodtam. Ha nem nyomkodjuk le, akkor minden bizonnyal rusztikusabb végeredményt kapunk, így viszont egy egységes, inkább muffin-szerű lesz a végeredmény.

dsc05811.JPG

dsc05812.JPG

180 fokra előmelegített sütőbe toltam (légkeverés nélkül) és 30 perc alatt készre sütöttem. A formában vártam meg, hogy kihűljenek a kis rózsáim majd némi porcukorral még megszórtam minden egyes darabot. A végeredmény egészen parádés lett ízre és állagra egyaránt! Egész biztosan ki fogom próbálni majd vékony almaszeletekkel és muffinforma nélkül is. 

dsc05813.JPG

dsc05817.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://csabikonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr1218343007

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása