Gasztro Túra - Saját készítésű ételek, illetve különböző élmények, tapasztalatok a hazai és külföldi ízek világából!

Csabi Konyhája

Céklás muffin

Ránézésre, állagra és ízre is egy igazi csoda

2023. március 19. - Csabi Konyhája

Szűnni nem akaró muffin fanatizmus legújabb fejezete igazából túl sok csavaros fordulatot nem tartalmaz, de egészen biztos vagyok benne, hogy sokan vannak, akiknek már első olvasatra is furcsa ez a szóban forgó párosítás. Nekem hatalmas kedvencem a cékla, így aztán egy pillanatra sem féltem, hogy milyen lesz a végeredmény, viszont annál inkább kíváncsi voltam rá!

dsc04770.JPG

A már jól bevált arany anyaghányadokat használtam a tészta összeállításához. Előtte a megmosott céklát alufóliába csomagolva, max hőfokon (légkeveréssel) egy órán át sütöttem, majd mikor kicsit kihűlt, akkor lehúztam a héját, kisebb darabokra vágtam és jó alaposan leturmixoltam botmixerrel. Egy tálban összekevertem a szárazanyagokat: 150g liszt, 100g cukor, 1-1 csomag (12g) sütőpor és vanillin cukor, 1tk fahéj és egy csipet só. Egy másik tálban felvertem 2 tojást (M) és egyneműre kevertem 100g mogyoróolajjal, majd 300g céklapépet is hozzáadtam 30g mazsola társaságában és alaposan összekevertem. Végül a két tál tartalmát is néhány mozdulattal összekevertem majd szépen beletöltöttem a papírkosárkákkal kibélelt muffin sütő formába. 190 fokra előmelegített sütőbe (légkeveréses funkcióval) tolva 20 perc alatt készre sütöttem. Utána előbb 5 percet még hagytam a formában, majd rácsra kiszedve vártam, míg teljesen kihűlnek.

dsc04767_1.JPG

dsc04769.JPG

Igazából direkt nem extráztam most semmivel, mert tényleg azt akartam, hogy tudjon érvényesülni színben és ízvilágban egyaránt a cékla. Nos, a végeredmény a szokásos pihe-puha mennyei tészta, amit az egészen elképesztően vadító színvilág és egy nagyon kellemes ízvilág emel egy teljesen új szintre. Egyáltalán nem tolakodó módon, de a háttérben ott dolgozik óvatosan a cékla jellegzetes, földes ízvilága, szerintem nagyon menő! Tényleg már csak a kinézete miatt is érdemes tenni vele egy próbát. Én most nagyon beleszerettem ebbe, úgyhogy szokásomtól eltérően egész biztosan el fogom még készíteni a jövőben többször is.

dsc04776.JPG

dsc04782.JPG

 

A bejegyzés trackback címe:

https://csabikonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr2418073398

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása