Gasztro Túra - Saját készítésű ételek, illetve különböző élmények, tapasztalatok a hazai és külföldi ízek világából!

Csabi Konyhája

Sütőtökkenyér

Ellenállhatatlanul finom ez fűszeres és mesébe illően puha finomság

2023. október 31. - Csabi Konyhája

Megunhatatlan nagy kedvencem a sütőtök, amit minden formában és végtelenségig képes vagyok fogyasztani. Gondoltam egy nem is annyira merészet és egy korábban már nagy sikert aratott banánkenyér receptemet alapul véve elkészítettem annak a sütőtökös verzióját. A végeredmény olyan szinten elvarázsolt engem is, hogy most desszert fronton az idei év egyik legjobbjának kiáltom ki ezt a fűszeres és leírhatatlanul puha finomságot. 

dsc05495.JPG

HOZZÁVALÓK

400g sült sütőtök (kanadai, vagy tetszés szerint bármilyen)
200g liszt
100g kristálycukor
100g kandírozott narancshéj
12g sütőpor
12g vanillin cukor
2-2g őrölt fahéj és gyömbér
80g vaj
2ek napraforgóolaj
2 tojás (M)
csipet só

Egy nagyobb tálban összekevertem a lisztet a sütőporral, vanillin cukorral, fahéjjal, gyömbérrel és egy csipet sóval. Egy másik tálban felvertem két tojást, hozzáadtam a cukrot, az olajat és habosra kevertem majd hozzáadtam a kandírozott narancshéjat és a botmixerrel leturmixolt és a vajjal kikevert sütőtök pépet is. Végül a két tál tartalmát is összekevertem néhány határozott mozdulattal, majd egy kivajazott tortaformába öntöttem és 180 fokra előmelegített sütőbe toltam és 45 perc alatt készre sütöttem. Nagyjából fél óráig még a formában hagytam, majd abból kiborítva rácsra tettem és csak másnap vágtam fel.

dsc05490_1.JPG

dsc05491_1.JPG

dsc05492_1.JPG

Az állaga már fogásra elképesztő volt, ahogy a színe is, de hát ugye a legfontosabb mégis csak az íze. Nos, ízre és állagra is valami egészen elképesztő lett ez a sütőtökkenyér. Nagyon jól összedolgozik a fahéj és a gyömbér a kandírozott narancshéjjal, miközben a tésztának egyszerre van masszív és puha állaga. Ebbe most nagyon belebolondultam és csak ajánlani tudom akár az év végi ünnepekre is, hiszen egy elég egyszerűen elkészíthető ám mégis kissé exkluzív és sokáig frissen tartható finomság ez, amit persze ízlés szerint még bármilyen más gyümölccsel és/vagy magvakkal is lehet még tovább turbózni.

dsc05493_1.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://csabikonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr1118243807

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása