Gasztro Túra - Saját készítésű ételek, illetve különböző élmények, tapasztalatok a hazai és külföldi ízek világából!

Csabi Konyhája

Mogyoróvajas-banános brownie

Egy ragacsos, tömény ízbomba

2023. december 16. - Csabi Konyhája

Szinte napra pontosan egy évvel ezelőtt nagyot fordult velem a világ. Amikor keresztlányom kérésére beleástam magam a brownie készítés rejtelmeibe, egy mindaddig finoman szóval se kedvelt desszertet igencsak megszerettem. Sőt mi több, a receptemet pedig sikerült tökélyre fejlesztenem, amit ráadásul szokásommal ellentétben azóta többször is sikerrel készítettem el újra. Csupán idő kérdése volt, hogy mikor fejlesztem tovább az alapreceptet, amit első körben csupán mogyoróvajjal dúsítottam, a végeredmény pedig ezúttal is önmagáért beszél. dsc05596.JPG

HOZZÁVALÓK

150g cukor
100g étcsoki (85%)
100g vaj (82%)
150g mogyoróvaj
250g pépesített banán
50g liszt
30g kakaópor
csipet só
5g sütőpor
2 tojás (M)

Egy nagyobb tálban felvertem 2 tojást, amit aztán habosra kevertem a cukorral. Hozzáöntöttem az olvasztott csokit és a vajat is és egyneműre kevertem, majd ugyanez történt a pépesített banánnal és a mogyoróvajjal is. Egy másik tálban kimértem és alaposan összekevertem a lisztet a sütőporral, sóval és kakaóporral, végül a két tál tartalmát néhány határozott mozdulattal összeforgattam. Ügyeljünk rá, hogy semmiképp se dolgozzuk túl a matériát! Sütőpapírral kibélelt kis jénai edénybe (20x15cm) öntöttem a masszát és 180 fokra előmelegített sütőbe toltam, 25 perc alatt készre sütöttem. A felszeleteléssel mindenképp várjuk meg, míg teljesen kihűl!

dsc05586_1.JPG

dsc05587_1.JPG

Mit is mondhatnék... Egyrészt gyönyörű lett a végeredmény, másrészt pedig ízre és állagra is valami egészen elképesztő ez a brownie! A mogyoróvajnak köszönhetően persze van némi tapadós érzete a süteménynek, de hát ez ezzel jár, illetve egyáltalán nem vészes. Én imádom!

dsc05591_1.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://csabikonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr2118282179

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása