Gasztro Túra - Saját készítésű ételek, illetve különböző élmények, tapasztalatok a hazai és külföldi ízek világából!

Csabi Konyhája

Fordított banános süti

Nagyon banános és nagyon finom

2024. szeptember 29. - Csabi Konyhája

Korábban készítettem már egy jó kis fordított banános sütit leveles tésztával, nemrégiben pedig egy kevert tésztás fordított almás sütivel is nagy sikert arattam, most pedig a kettőt ötvözve sütöttem ki legújabb finomságomat.

dsc06009.JPG

HOZZÁVALÓK

140g vaj (82%)
230g cukor
540g banán
200g liszt
8g bourbon vaníliás cukor
12g sütőpor
1tk fahéj
csipet só
2 tojás (M)
100g görög joghurt

A mázhoz
50g cukor
60g vaj
60g habtejszín
csipet só

Kezdésként összekevertem 130g cukrot 60g olvasztott vajjal majd szépen elegyengettem a tepsi alján, amit aztán kiraktam banánkarikákkal. Nekem 3 banán kellet ehhez, ami összesen 390g volt hámozás után.
Egy nagyobb tálban összekevertem a száraz alapanyagokat: 200g liszt, 12g sütőpor, 8g bourbon vaníliás cukor, csipet só és egy csapott teáskanálnyi fahéj.
Egy másik tálban összekavartam 80g olvasztott vajat 100g cukorral, majd 2 tojással, 100g görög joghurttal és két villával pépesre tört banánnal (150g) is szépen egyneműre kevertem. Végül a két tál tartalmát is néhány határozott mozdulattal egyesítettem és ráöntöttem a cukros-banános alapra a tepsiben. 170 fokra előmelegített sütőbe toltam és 50 perc alatt készre sütöttem.

dsc06003.JPG

dsc06004_1.JPG

dsc06005_1.JPG

A sütőből kivéve várjuk meg míg teljesen kihűl és csak ezután fordítsuk meg és borítsuk ki a sütit. Itt akár meg is állhatnánk, de én ezúttal egy kis mázat is készítettem hozzá, amihez a cukrot, a csipet sót, a vajat és a tejszínt egy kisebb lábasban folyamatos kevergetés mellett melegítettem majd a forrás után még 3 percig rotyogtattam. Ráöntöttem és elegyengettem a süteményen és kész is! Tálalásnál ízlés szerint akár vaníliás jégkrémmel, vagy tejszínhabbal is meg lehet még koronázni ezt a finomságot.

dsc06006.JPG

dsc06008_1.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://csabikonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr3918598104

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása