Gasztro Túra - Saját készítésű ételek, illetve különböző élmények, tapasztalatok a hazai és külföldi ízek világából!

Csabi Konyhája

Áfonyás banánkenyér

Tetszés szerint lehet gazdagítani ezt a pihe-puha finomságot

2021. május 19. - Csabi Konyhája

Már egy ideje bevetésre várt a sütőformám, amit pár hónapja vettem az utóbbi időben kialakult nagy süti sütős őrületem kellős közepén és igazából már a vásárlás idején is pontosan tudtam, hogy egy jó kis banánkenyérrel akarom majd egyszer felavatni. Gondolkoztam, hogy mivel is dobjam fel az alapreceptet, hiszen itt is igazából csak a képzeletünk szab határt. Nyugodtan dobhatunk hozzá különféle gyümölcsöket, magvakat vagy akár csokit is. Mivel még korábban nem csináltam banánkenyeret, így nem akartam már rögtön elsőre túlzásba esni, így csupán némi áfonyával tuningoltam fel.

dsc03401.JPG

Kezdésként elkevertem 200g lisztet egy csipet sóval, 10g sütőporral, 5g vanilin cukorral és 1-1tk (2-2g) őrölt fahéjjal és gyömbérrel. Egy másik tányérban felvertem 2 tojást majd hozzáöntöttem 80g olvasztott vajat, 2ek napraforgóolajat és még 100g cukrot is adtam hozzá. Miután alaposan összekevertem, mehetett hozzá két banán is (390g), amit előtte villával összenyomkodtam. Végül a lisztes keveréket több részletben hozzáadtam és közben aktívan kavargattam. A végén adtam még hozzá 1tk frissen facsart citromlevet és 100g áfonyát. Én most fagyasztottal dolgoztam, amit előtte szobahőmérsékleten felengedtem és úgy kevertem hozzá a tésztás alaphoz. Az előzetesen kivajazott formába öntöttem és 180 fokra előmelegített sütőben (légkeveréses funkcióval) 50 perc alatt készre sütöttem.

dsc03392.JPG

dsc03394.JPG

dsc03397.JPG

Ekkor hagyjuk kicsit hűlni a formában, majd amikor már langyos, akkor borítsuk ki és egy rácson hagyjuk teljesen kihűlni, mielőtt felszeletelnénk. Fúúú hát mit is mondhatnék... Bíztam benne hogy jól sikerül, de azért erre az eredményre én se voltam felkészülve. Nagyon tetszett a vékony kis külső ropogós réteg és az ezzel mesés kontrasztot nyújtó légies pihe-puha belső, na és az ízvilágról nem is beszélve. Ez egyszerűen parádés lett! Még másnapra is eszméletlenül puha és friss maradt. (Én csak egy konyharuhával letakarva a sütőben hagytam.) Egész biztosan el fogom még készíteni, variálva kicsit a plusz hozzávalókon.  

dsc03404.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://csabikonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr2016516544

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása