Gasztro Túra - Saját készítésű ételek, illetve különböző élmények, tapasztalatok a hazai és külföldi ízek világából!

Csabi Konyhája

Bounty zabszelet

Csokis és kókuszos, lágy finomság

2024. február 06. - Csabi Konyhája

Szinte napra pontosan egy évvel ezelőtt kikísérleteztem egy eszméletlenül finom banános-mogyoróvajas zabszeletet, amit azóta többször is elkészítettem már, viszont itt volt az ideje, hogy valamit újítsak a receptúrán. A múltkori Bounty muffinon felbuzdulva most egy zabszelet formájában gondoltam újra a jól ismert csokit. dsc05720.JPG

HOZZÁVALÓK (8 szelet)

200g zabpehely (apró szemű)
200g banán pépesítve
30g kakópor
60g kókuszreszelék
6g sütőpor
csipet só
80g méz
300g zsíros tej (2.8%)

Egy nagyobb tálban alaposan összekevertem minden hozzávalót és amíg a sütő elérte a megfelelő hőfokot (15 perc), addig állni hagytam és így kicsit meg tudta szívni magát a zabpehely. Egy kiolajozott tepsibe (22x26cm) öntöttem a szakanyagot és szépen elegyengettem. A 180 fokos sütőbe tolva 20 perc alatt el is készült a nagy mű, amit hagytam a tepsiben langyosra hűlni, majd egy vágódeszkára kiborítva vártam meg míg teljesen kihűl és csak ekkor szeleteltem fel. Azért kicsit izgulok mindig ilyenkor, hogy milyen is lesz a végeredmény, de ezúttal ismét egy rendkívül pozitív meglepetés ért, hiszen annyira nem is az ízvilágon izgultam, ami egyébként egészen parádés lett, viszont az állagra nagyon kíváncsi voltam. A múltkori zabszeletnél, illetve a szokásos állagnál ez egy jóval lazább, puhább textúrájú és éppen ezért veszélyesen abbahagyhatatlan finomság.

dsc05710.JPG

dsc05713.JPG

dsc05718.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://csabikonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr8518319299

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Blackmagicwoman 2024.03.13. 12:01:04

nagyon jó kis recept! Kipróbálom! :-)
süti beállítások módosítása