Gasztro Túra - Saját készítésű ételek, illetve különböző élmények, tapasztalatok a hazai és külföldi ízek világából!

Csabi Konyhája

Paprikás édesburgonya

Egy igazán izgalmas alternatívája a jól ismert fogásnak

2022. január 09. - Csabi Konyhája

Az igazat megvallva ehhez a recepthez egy kis megmaradt vöröslencse adta az ötletet és bár hamar kialakult, hogy milyen alapanyagokkal is fogok dolgozni, de az elején még én magam se voltam biztos benne, hogy mi fog ebből születni. Aztán amikor elkészült a nagy mű, azonnal szíven ütött a felismerés, hát ez bizony egy paprikás krumpli lett, csak éppen édesburgonyából, meg egy kis lencsével!

dsc03439_1.JPG

Kezdésként egy evőkanálnyi felolvasztott sült zsíron 5 perc alatt lepirítottam egy nagyobb fej (20dkg) felkockázott lilahagymát, amit csupán sóztam közben. Félrehúztam és jöhetett egy nagy fűszersokk, azaz 1-1tk bors, római kömény, kurkuma, füstölt paprika és egy késhegynyi őrölt habanero, valamint 2 duci reszelt fokhagyma is csatlakozott az alaphoz. Ekkor hozzádobtam 10dkg felkarikázott házikolbászt is és körülbelül egy percig pirítottam, kavargattam majd felöntöttem egy konzervnyi (400g) darabolt paradicsommal. Az első rottyanást követően mehetett bele a felkockázott édesburgonya (1kg) és a vöröslencse (10dkg) és felöntöttem annyi vízzel, hogy ellepje, ez nálam 6dl víz volt. Újra megsóztam (1tk) és a füstölt paprikából is szórtam még egy teáskanállal, valamint ekkor két teáskanálnyi szumákkal is megszórtam. A forrást követően csökkentett hőfokon rotyogtattam tovább, időnként megkeverve. Előzetesen 20 perc főzési időre gondoltam, de már valahol 17-18 perc környékén úgy ítéltem meg, hogy ez bizony elkészült, nem akartam azért totálisan szétfőzni a batátát, ami így is bőven vajpuha lett.

dsc03436.JPG

dsc03437.JPG

dsc03442_1.JPG

Hát igen, ezen nincs nagyon mit szépíteni, egy extrém paprikás krumpli született édeskés felhangokkal, kellemes csípősséggel és igencsak izgalmas és változatos ízekkel. Lényegében a véletlen szülte, de nekem eléggé bejött a végeredmény és nem kizárt, hogy esetlegesen előkerüljön majd még a jövőben újra. (4 adag)

A bejegyzés trackback címe:

https://csabikonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr5816807118

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása