Gasztro Túra - Saját készítésű ételek, illetve különböző élmények, tapasztalatok a hazai és külföldi ízek világából!

Csabi Konyhája

Házi készítésű tépett húsos szendvics

Érdemes rászánni az időt, mert a végeredmény egy igazi csoda!

2023. szeptember 26. - Csabi Konyhája

Nagyon szeretem a különböző BBQ fogásokat, egy jó kis smokerben készült húsnak nincsen párja, a pulled pork, azaz tépett hús pedig egy méltán népszerű fogás a műfajon belül. Már régóta terveztem, hogy egyszer megpróbálom otthon is elkészíteni, még ha azt természetesen érdemes rögtön a legelején elfogadni, hogy nyilván sose lesz olyan sütőben, mintha füstön készülne, én azért bíztam benne, hogy azért így sem lesz okom majd a szégyenkezésre a művelet végén.

dsc05375.JPG

Nyilván nem kell dekára pontosan kiszámolni, de én most egy 1.745 Kg súlyú sertéstarjával dolgoztam, amit előző este jó alaposan bedörzsöltem egy menő fűszerkeverékkel. Fűszerezés terén nyilván abszolút ízlés dolga, hogy ki mit használ, nekem volt itthon egy direkt ilyen célra született keverék, a nagymegyeri Burning Angel Chili terméke, amiből 37g használtam fel és szépen, egyenletesen bemasszíroztam vele a húst, amit utána jó alaposan alufóliába csomagoltam és hűtőbe tettem az éjszakára. Nyilván jobb lett volna szobahőmérsékleten kezdeni a sütést, én viszont már a hideg sütőbe betettem a húst, így valamelyest fel tudott melegedni, mire a sütő elérte a kívánt hőfokot, ami jelen esetben 140 fok volt és a 4 órás sütési időtartam alatt végig 140-150 fok között tartottam, időnként rápillantva a hőmérőre. Utána a sütőből kivéve még fél órát pihentettem becsomagolva, majd jöhetett a kaszabolás. Azért kicsit izgultam, hogy vajon mennyire sikerült elérni a kívánt állagot, de az a helyzet, hogy két villával játszi könnyedséggel szálaira bontottam a húst. Ekkor át lehetne forgatni még némi BBQ szósszal is akár, én ezt a lépést most kihagytam.

Közben egy félbevágott ciabattát némi olvasztott vajon megpirítottam, a pékáru alsó felére párolt lilakáposztát halmoztam, amire néhány szelet csemegeuborkát is helyeztem szép katonás sorban. Majd jöhetett egy jókora mennyiség a húsból, amit aztán egy jó kis saját készítésű baconnaise-zel locsoltam meg bőségesen, közben pedig a ciabatta tetejére cheddart olvasztottam és el is készült a házi pulled pork szendvicsem, ami nem csak hogy brutálisan jól nézett ki, de egy igazán durva ízbomba is lett! Egy nagyon izmos, ám mégis egységes ízvilágot sikerült megalkotnom, összességében pedig bőven sikerült felülmúlnom a kezdeti óvatos elképzeléseimet a sütőben készített pulled pork kapcsán.

dsc05374_1.JPG

dsc05378_1.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://csabikonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr1218220497

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása