Gasztro Túra - Saját készítésű ételek, illetve különböző élmények, tapasztalatok a hazai és külföldi ízek világából!

Csabi Konyhája

Budapesten működik tovább a Berek Gyros

Több mint gyros, nem csak gyros

2024. január 27. - Csabi Konyhája

A korábbiakban két alkalommal (#1, #2) is lelkesen írtam a Berek Gyros tevékenységéről a berekfürdői strand területén, most pedig az a helyzet állt elő, hogy Görbe Norbi és kedves felesége abban a 16. kerületben folytatják az egység működését, ahonnan mindketten származnak. Ezzel együtt pedig az a régi vágyuk is beteljesedett, hogy végre beülős helyként funkcionáljon a Berek Gyros, ahol a már megszokott specialitások és finomságok mellett több újdonság is található az étlapon. Nézzük!

dsc05671.JPG

Mivel a fantasztikus gyros tálakat már végigkóstoltam korábban, most direkt arra mentem rá, hogy valami nagyon spéci különlegességet próbáljak ki. A pénteki nyitónapot céloztam be és nagyon vicces, hogy nem beszéltünk össze, de nem sokkal érkezésem után a GaBko Chili mester Gábor is befutott, így lényegében össze is állt a két évvel ezelőtti evőverseny zsűritagsága hirtelen. Bent egyébként 5 asztalnál lehet helyet foglalni, de ha minden jól megy, akkor majd a későbbiekben kint is lesz lehetőség a falatozásra. A belső design egyelőre elég minimalista, ez gondolom idővel majd azért valamelyest változni fog. Italfronton egyelőre csak üdítők szerepelnek, de nem kell sokat várni már az üveges Mythos sörökre sem. Mivel Norbit én anno a PeP Burgeres időkből ismerem, így egyértelmű volt, hogy ki kell próbálnom valamit a burger szekcióból. Az egészen alap összeállítások mellett van két igazi fenevad is, egy pulled porkos és egy tarjás. Mindkettőt Norbi csinálja smokerben, ahogy az a nagykönyvben meg van írva. Végül a CHEESE BBQ STEAK BURGER mellett tettem le a voksom, aminek elkészítése rögtön azzal kezdődött, hogy Norbi egy jó ujjnyi vastag szeletet levágott a tarjából és némileg rápirított a rostlapon, miközben a 150g húspogácsát is feldobta mellé.

img_1337.jpg

Mindkét húsra kerül cheddar, a pofás kis buci aljára pedig a saláta mellett lilahagyma, paradicsom, jalapeno és amerikai mustár kerül, felülre pedig USA BBQ szósz. Egy igencsak emberes szendvics az így kapott végeredmény, aminek egy gyors fotózás után gyermeki lelkesedéssel estem neki. Nincs nagyon mit ragozni, a tarja olyan szinten viszi a prímet, hogy kis túlzással lényegében bármi más is lehetne ebben a szendvicsben, nem érdekelne. A hús nem csak, hogy vajpuha és omlik, de olyan szinten füstös, hogy ezt csak egyetlen jelzővel tudom illetni: tökéletes! Mellette a húspogácsa nálam háttérbe is szorult, illetve nekem túl tömör állagú volt, én jobban kedvelem a lágyabb textúrájú húspogácsát, illetve az én ízlésvilágom elbírt volna egy kis sót és borsot még pluszba. A zsemle egy nagyon könnyed darab, nem a favoritom ez a fajta, de jelen esetben abszolút illet a koncepcióba és egy olyan keretet biztosított, ami inkább hagyja a húsokat érvényesülni és nem nehezít el a pékáru. A zöldségek és a mustár üdítő frissességet hoznak a húsok egyeduralma mellé, a bbq szósz pedig nyilván megadja azt a bizonyos pluszt, ami egy BBQ fogáshoz dukál. Meglepően könnyen lecsúszott a burger és egy kis szünetet után hallgatva Norbi ajánlására egy másik nagyágyút próbáltam ki, ez pedig a tépett húsos sajtmester tál.

dsc05667.JPG

dsc05669.JPG

Korábban nehezen döntöttem, hogy a pulled porkos vagy a tarjás burger legyen, de így legalább meg tudtam kóstolni a tépett húst is. Az összeállítást egy komolyabb adag pulled pork alkotja, rajta reszelt cheddarral, alatta pedig egy adag fűszeres steak burgonyával. Helyet kapott a tálcán még régi ismerősöm és nagy kedvencem a füstölt sajtos répasaláta, némi kevert zöldsaláta, házi készítésű jalapenos cheddar szósz és az elmaradhatatlan pita. Ez bizony már ránézésre is egy igencsak emberes és szemrevaló összeállítás, ami szerencsére ízvilágban sem okozott csalódást. A pulled pork a tarjához hasonlóan egészen kiváló ízre és állagra egyaránt, a ráolvadt sajt pedig már csak hab a tortán. A tál minden egyes eleme kiválóan muzsikált és bár valahol a felénél jelzett a szervezet, hogy már nem annyira éhes, nyilván befaltam az egészet, ami azért annyira nem esett nehezemre.

dsc05670_1.JPG

Árak tekintetében a gyros tálak jellemzően 2690-3690Ft között, a burgerek 2590-3990Ft között, a pita/tortilla/lepény opciók pedig 2000Ft környékén mozognak, tehát a mai mezőnyben átlagosnak mondható, viszont az adagok és az ízek is átlagon felüliek! Ottlétem alatt jó volt látni, ahogy egymásnak adják a kilincset a vendégek, akik között persze sok régi ismerőse is volt Norbiéknak de új arcok is akadtak. Az összeállítások ötletesek és egyediek, az ízek fantasztikusak, a minőség mindig is fontos volt Norbinak, bármihez is fogott és a kiszolgálás, illetve vendéglátás is szintén piros pontos, én pedig csak a legjobbakat kívánom nekik és persze sok elégedett vendéget! Tervben vannak időszakos újdonságok is a kínálatban, ami miatt én is biztos vissza fogok még térni a jövőben és hogy ha én el tudtam BKV-zni másfél órát Óbuda legvégéből, akkor senkitől se szeretném azt hallani, hogy messze van! :)   

A bejegyzés trackback címe:

https://csabikonyhaja.blog.hu/api/trackback/id/tr2018312323

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása